زنجان؛ پنجمین استان در تولید نسخه الکترونیکی در سطح کشور


زنجان؛ پنجمین استان در تولید نسخه الکترونیکی در سطح کشور

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان زنجان گفت: زنجان پنجمین استان در تولید نسخه الکترونیکی در سطح کشور به‌شمار می‌رود.

ماندانا عظیمی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن امور منجر به کنترل هزینه‌ها می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر، 50 درصد از نسخ تولیدی در زنجان، الکترونیکی بوده که زنجان پنجمین استان در تولید نسخ الکترونیکی است. البته این طرح تا‌کنون نواقص و مشکلاتی به همراه داشته است؛ از جمله اینکه امکان عودت نسخه به پزشکان وجود ندارد و بیمه‌های تکمیلی هم در پیشبرد طرح الکترونیکی نسخ، دچار مشکلاتی شده اند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در نهایت، الکترونیکی شدن خدمات به کاهش مشکلات منجر خواهد شد، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات درمان مستقیم، به دنبال گسترش درمان‌های غیر‌مستقیم مکمل نیز هست و این مهم با به ثمر رسیدن خدمات الکترونیکی و اصلاح و بهبود فرایندها قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه زنجان، اولین استانی است که طرح اتصال نسخ الکترونیکی مراکز درمانی به داروخانه‌های طرف قرارداد را محقق ساخت، یادآور شد: پروژه حذف دفترچه درمانی با هدف ایجاد پرونده الکترونیک سلامت بیماران و بیمه‌شدگان برای اولین‌بار در سطح کشور در سازمان تامین‌اجتماعی رقم خورده و متعاقب آن، زنجان اولین استانی است که از ارتباط مراکز ملکی تامین‌اجتماعی با داروخانه‌های طرف قرارداد در‌خصوص نسخه الکترونیک برخوردار شده است.

رئیس دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: اعمال کنترل‌های لازم دارویی و پیشگیری از تداخلات و حساسیت‌های دارویی، افزایش سرعت و دقت در تولید نسخه، عدم نیاز به چاپ و تعویض دفترچه درمانی، حفظ محرمانگی اطلاعات درمانی و سلامت افراد با لحاظ کردن استانداردهای امنیتی، تسهیل در استعلام استحقاق درمان و عدم مراجعه بیمه شده به شعب و در نهایت نظارت دقیق بر ارائه خدمات درمانی و کنترل‌های مالی از مهم‌ترین مزایای این طرح به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر