باید با عوامل مخل اخلاق و معنویت در دانشگاه ها معقولانه ستیز کرد


باید با عوامل مخل اخلاق و معنویت در دانشگاه ها معقولانه ستیز کرد

حجت الاسلام رستمی گفت: باید در محیط های دانشگاهی با عواملی که مخل اخلاق و معنویت هستند، ستیز معقولانه داشت.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» در نشست سراسری روسای دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: مشکل کسری بودجه دانشگاه ها جدی است و این کسری بودجه در بخش هایی که وابسته به دولت است، مشاهده می شود.

رییس نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: دشمنان به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی نظام و خسته کردن مردم هستند اما آنچه که اتفاق می افتد، غیر از این است و ما شاهد اقتدار کشور در توقیف نفتکش انگلیسی، سقوط پهباد آمریکایی و تغییر رویکرد کشورهای عربی بودیم.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه فضای دانشگاه ها باید پر شور و هیجان باشد، گفت: باید نشاط سیاسی و فرهنگی در فضای دانشگاهی وجود داشته باشد اما برخی ها معتقدند که از این فضا محصول، آشوب و فتنه درو شود که البته دانشگاه ها و دانشجویان برخلاف این موضوع عمل کردند.

وی با اشاره به پیاده روی اربعین نیز بیان کرد: امسال دانشگاه های ما از عالی ترین مراکز توجه به امام حسین (ع) بودند. همچنین فعالیت های زیادی در دانشگاه ها برای حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین انجام می شود که البته این فضا نیز باید مدیریت شود.

حجت الاسلام رستمی به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اشاره کرد و گفت: مخاطب این بیانیه اکثریت جوانان هستند. باید دید چقدر در دانشگاه ها به این موضوع توجه شده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به اخلاق و معنویت نیز اشاره شده است، گفت: باید در محیط های دانشگاهی با عواملی که مخل اخلاق و معنویت هستند، ستیز معقولانه داشت و نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید