نوشیدن یک فنجان چای در روز برای مغز مفید است


نوشیدن یک فنجان چای در روز برای مغز مفید است

تهران- ایرنا- نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که نوشیدن روزانه یک فنجان چای از مغز در برابر افت عملکرد ناشی از کهولت سن حفاظت می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل، محققان دانشگاه ملی سنگاپور در همکاری با تیم‌های تحقیقاتی از دانشگاه‌های کمبریج و اسکس از ۳۶ داوطلب بالای ۶۰ سال؛ مجموعه‌ای از تست‌های شناختی و ام آر آی گرفتند. در ادامه از شرکت‌کنندگان در این آزمایش در مورد این که چند وقت به چند وقت چای سبز، سیاه یا اولونگ و قهوه می‌نوشند، نیز سوالاتی پرسیده شد.
نتایج بررسی‌های انجام شده بر روی این داده‌ها نشان داد افرادی که در حدود ۲۵ سال گذشته دستکم چهار بار در هفته چای نوشیده‌اند، اتصالات مغزی بیشتری دارند.

«فنگ لی» مولف ارشد این پژوهش با بیان این که یافته‌های این تحقیقات نخستین مدرک از نقش مثبت نوشیدن چای را در ساختار مغز ارائه می‌دهد، گفت: عبور و مرور در یک جاده را در نظر بگیرید، بخش‌های مختلف مغز مقصد و اتصالات میان این بخش‌ها، جاده هستند. هرچه سیستم یک جاده منظم‌تر باشد، حرکت وسایل نقلیه و مسافرین کارآمدتر بوده و در نتیجه منابع کمتری مصرف می‌کند. به طور مشابه وقتی اتصالات میان بخش‌های مختلف مغز منظم‌تر باشد، فرآیند پردازش اطلاعات به طور کارآمدتری انجام می‌شود.
وی می‌افزاید: نتایج مطالعات بسیاری حاکی از آن است که کاهش اتصالات میان بخشی در مغز با بالا رفتن سن ارتباط دارد. نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که نوشیدن چای در پیشگیری یا بهبود افت شناختی موثر است. نوشیدن چای یک انتخاب ساده در سبک زندگی است که به سلامت مغز کمک می‌کند.»

این نخستین بار نیست که تحقیقات دانشمندان از فواید نوشیدن چای حکایت دارد. چندی پیش نتایج یک پژوهش نشان داد که نوشیدن چای از بروز دیابت نوع دو پیشگیری کرده و به افزایش طول عمر کمک می‌کند.
جزئیات این مطالعه در مجله علمی Aging منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟