ویلاهای باستی هیلز واقع در محدوده مستثنیات دارای سند مالکیت شدند


ویلاهای باستی هیلز واقع در محدوده مستثنیات دارای سند مالکیت شدند

تهران- ایرنا- مدیرکل ثبت استان تهران گفت: برای بخشی از ویلاهای باستی هیلز که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است.

عبدالحسین رامشی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون املاک و کاداستر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا همه ویلاهای ساخته شده در باستی هیلز دارای سند است، اظهار داشت: همه آنها سند ندارد؛ البته تعداد دقیق را نمی دانم اما برای آنهایی که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: قسمتی هم اراضی موقوفه بود که با اشخاص قرارداد بسته شد و بخشی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می دهیم و دولت اگر واگذار کند، در اختیارات ما نیست.

۹۶ درصد اراضی ملی در استان تهران سند مالکیت دارد

رامشی همچنین اظهار داشت: ۹۶ درصد اراضی ملی در استان تهران سند مالکیت داردو از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است.

وی با اشاره به قانون کاداستر (جامع حدنگار) افزود: طبق ماده ۹ قانون جامع حدنگار، سازمان ها باید ظرف دو سال اسناد مالکیت خود را به روز و تک برگ کنند و بسیاری از سازمان ها در این خصوص اقدام نکرده اند که با همکاری معاونت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پیگیر این موضوع هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...