ویلاهای باستی هیلز واقع در محدوده مستثنیات دارای سند مالکیت شدند


ویلاهای باستی هیلز واقع در محدوده مستثنیات دارای سند مالکیت شدند

تهران- ایرنا- مدیرکل ثبت استان تهران گفت: برای بخشی از ویلاهای باستی هیلز که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است.

عبدالحسین رامشی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون املاک و کاداستر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا همه ویلاهای ساخته شده در باستی هیلز دارای سند است، اظهار داشت: همه آنها سند ندارد؛ البته تعداد دقیق را نمی دانم اما برای آنهایی که در محدوده مستثنیات بودند، برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: قسمتی هم اراضی موقوفه بود که با اشخاص قرارداد بسته شد و بخشی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می دهیم و دولت اگر واگذار کند، در اختیارات ما نیست.

۹۶ درصد اراضی ملی در استان تهران سند مالکیت دارد

رامشی همچنین اظهار داشت: ۹۶ درصد اراضی ملی در استان تهران سند مالکیت داردو از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است.

وی با اشاره به قانون کاداستر (جامع حدنگار) افزود: طبق ماده ۹ قانون جامع حدنگار، سازمان ها باید ظرف دو سال اسناد مالکیت خود را به روز و تک برگ کنند و بسیاری از سازمان ها در این خصوص اقدام نکرده اند که با همکاری معاونت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پیگیر این موضوع هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس