ذوالنوی: آینده دیپلماتیک کشور رو به بهبودی است


ذوالنوی: آینده دیپلماتیک کشور رو به بهبودی است

شفقنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ما پهباد آمریکایی را زدیم، سران امارات نشستی را برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که اگه جمهوری اسلامی با این کشور تسویه حساب کند، فرار سرمایه در امارات رخ می دهد و در پی این پیام، تغییر موضع در رفتار اماراتی ها اتفاق افتاد که در حال حاضر […]

ذوالنوی: آینده دیپلماتیک کشور رو به بهبودی است

شفقنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ما پهباد آمریکایی را زدیم، سران امارات نشستی را برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که اگه جمهوری اسلامی با این کشور تسویه حساب کند، فرار سرمایه در امارات رخ می دهد و در پی این پیام، تغییر موضع در رفتار اماراتی ها اتفاق افتاد که در حال حاضر شتاب این تغییرات بسیار بالا است. در ایام حج نیز در عربستان، این کشور از حجاج ایرانی استقبال مناسبی به عمل آورد و آینده کشور رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری استان در سال جاری که در سالن معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب مکررا تاکید کرده اند که دل به مذاکرات و غربی ها نبندید، اما در عین حال مذاکره را ادامه دهید.

او افزود: در حال حاضر اروپایی ها می پذیرند که ۱۵ میلیارد دلار را فعال کنند و با توجه به اینکه زمینه فروش نفت فراهم نشده، ۳.۵ میلیارد دلار را به صندوق اینتکس به عنوان تنخواه واریز می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بوده که تمام روابط اقتصادی ما عادی سازی شده و تحریم ها برداشته شود، لذا جمهوری اسلامی در حال تلاش برای احیای حقوق عادی خود است و همه این دستاوردها به برکت مقاومت فعال جمهوری اسلامی است.

او بیان کرد: بعد از یک سال کاهش تعهدات برجامی ما به این منجر شده که اروپایی ها سر عقل بیایند، اروپایی ها حدود هزار میلیارد دلار با آمریکا روابط اقتصادی دارند و این روابط با ایران به ارزش ۲۰ میلیارد دلار است، بنابراین آن ها در برجام تابع آمریکایی ها هستند.

ذوالنور مطرح کرد: علت اینکه اروپایی ها در برجام بعضا طرف ایران را می گیرند به این دلیل است که اگر در منطقه بحرانی ایجاد شود، آن ها مجبور می شوند مهاجر بپذیرند و ایران در این شرایط به منطقه مسلط می شود.

او ادامه داد: زمانی که جمهوری اسلامی پهباد آمریکایی را سرنگون کرد ترامپ ۳۶ نفر را جمع کرد تا درباره آن تصمیم گیری کند، آن ها این را بررسی می کردند که کدام نقطه رابزنند و این عمل چه تبعاتی برای آن ها خواهد داشت، برآورد آمریکایی ها برای تلفات خودی ۱۵ هزار نفر بود که نتیجه آن این بود که به یک جنگ فرسایشی کشیده می شود، به همین دلیل ترامپ به دلیل آثار زیان بار این اقدام خود توئیتی زد و از موضع خود عقب نشینی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پول پهبادی که جمهوری اسلامی آن را واژگون کرد، می شد ۱۴ دستگاه F14 آمریکایی خرید و این پهباد از امکانات بسیار بالایی برخوردار بود.

او یادآور شد: وقتی ما پهباد آمریکایی را زدیم، سران امارات نشستی را برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که اگه جمهوری اسلامی با این کشور تسویه حساب کند، فرار سرمایه در امارات رخ می دهد و در پی این پیام، تغییر موضع در رفتار اماراتی ها اتفاق افتاد که در حال حاضر شتاب این تغییرات بسیار بالاست. در ایام حج نیز در عربستان، این کشور از حجاج ایرانی استقبال مناسبی به عمل آورد و آینده کشور رو به بهبودی است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید