روزنامه اصلاح‌طلب: سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!/ ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم


روزنامه اصلاح‌طلب: سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!/ ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم

ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ایام محرم، افزایش افسردگی، افزایش خودکشی، تخریب محیط زیست، غفلت از فقرا و...بارها از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «آیا رنگ تشیع سیاه است؟» نوشت: «از نظر روانشناسی رنگ‌ها، مشکی حزن و اندوه و افسردگی ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث حالت تهوع شود. به همین خاطر است که در هواپیما از رنگ سیاه هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. رنگ سیاه، نماد ظلمت است، شادی و انبساط خاطر را از بین می‌برد و زمینه خودکشی در افرادی را که در بحران‌اند، افزایش می‌دهد. این رنگ آثار روانی مخربی دارد. در یک پژوهش نشان داده شده هنگامی که یک پل که رنگش سیاه بود و خودکشی‌های بسیار روی آن انجام می‌گرفت را به رنگ سبز تغییر دادند، آمار خودکشی بر روی آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تزریق این همه سیاهی به جان فضای عمومی و طبل‌کوبی‌های گوشخراش و آلودگی‌های صوتی و سوءاستفاده از نام حسین بزرگ برای مقاصد دنیوی مبتذل، انحراف از پیام بیدارکننده و عزت بخش عاشوراست...موافقان سیاه‌پوشی می‌گویند: مخالفان سیاه‌پوشی همان وهابیون سعودی هستند. در پاسخ باید گفت که اتفاقاً این خود وهابیون هستند که رنگ سیاه را برای خود برگزیده‌اند. گروه‌هایی مثل طالبان و داعش و جبهه النصره که ریشه وهابی دارند، در رنگ سیاه غوطه می‌خورند و حتا پرچم داعش سیاه است...سیاه‌پوش کردن فضای عمومی بدعتی مخرب در دین است».

در روزهای اخیر و همزمان با ایام عزاداری امام حسین (ع)، رسانه‌های اصلاح طلب بارها به حرمت شکنی علیه عاشورای حسینی اقدام کرده‌اند.

ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ایام محرم، افزایش افسردگی، افزایش خودکشی، تخریب محیط زیست، غفلت از فقرا و...بارها از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شده است.

این سیاه نمایی‌های بیهوده در حالی است که حضور پرشور و شعور زن و مرد و پیر و جوان و کودک در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، هر ساله نسبت به سال گذشته، افزایش چشم گیری پیدا می‌کند.

حضور آحاد مردم در مجالس ایام محرم، عشق است و شور و شعور و عزاداران با هر توان مالی با اشتیاق در پی آن هستند که در این ایام در برپایی خیمه عزای سالار شهیدان سهیم باشند.

هرکسی به نوعی در برپایی این مجلس سهیم است حتی به اندازه شستن چند استکان در هیات عزاداری یا جفت کردن کفش عزاداران یا جارو کشیدن زیر پای عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع).

اما گویی این عاشقی به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید و به هر طریقی در پی دهن کجی به آحاد مردم هستند.

مشکل حمله کنندگان به مجالس محرم، نه محیط زیست است و نه رسیدگی به فقرا و نه خودکشی، مشکل این جماعت با مغناطیس حسینی است؛ مغناطیسی که کلیمی و زرتشتی و مسیحی را هم جذب می‌کند.

روزنامه اصلاح‌طلب: سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!/ ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم

** ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم

«اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در چند وقت اخیر و با ورود آقای رئیسی به قوه قضائیه مقابله با فساد جان‌گرفته است و نقطه امیدواری اینجاست مقاماتی که مرتکب فساد درون سیستم شده‌اند، درحال شناسایی هستند و من از این موضوع که آقای رئیسی در برخورد با فساد جدی هستند بسیار خشنودم. ایشان مبارزه با فساد را از لایه‌های بالای قوه قضائیه آغاز کردند. با این شیوه می‌توان تا حدودی جلوی رانت خواری را گرفت. هر چند که در حال حاضرفساد بسیار گسترده شده و در هر سه قوه رخنه کرده است. باید در هر قوه فردی مانند آقای رئیسی حضور داشته باشد که با فساد برخورد کند».

ترکان در ادامه با افشاگری درباره یکی از اقدامات دولت روحانی گفت: «در زمان وزارت آقای طیب‌نیا سیستم‌های مدرن نرم افزاری برای کنترل گمرک، بنادر، انبارداری و حساب‌ها به قیمت ۷۰۰ میلیارد تومان خریداری شد که متأسفانه با رفتن ایشان متوقف شده است. اگر این سیستم فعال شود هیچ فردی نمی‌تواند خطا کند. این اقدام یکی از همان ابزارهای کنترلی است که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد. من از وزیر جدید دارایی می‌خواهم که مسیر و سیستم آقای طیب نیا را ادامه بدهد. نباید با رفتن آقای طیب نیا این سیستم و این روش متوقف شود».

وی تاکید کرد: «رانت خواری یک موضوع است و تعبیه کردن رانت یک موضوع دیگر. همه می‌دانیم که رانت توسط دولت‌ها تعبیه می‌شود. در بررسی این موضوع نباید انگشت اتهام را به سوی سرمایه داران گرفت چرا که رانت‌جویی شغل سرمایه‌داران و جزء طبیعت آنهاست در واقع آنچه باید مورد مراقبت و مواظبت باشد تعبیه کردن رانت توسط دولت‌هاست. آن‌هایی که رانت را تعبیه می‌کنند فساد را می‌سازند».

روزنامه اصلاح‌طلب: سیاه پوش کردن شهر، خودکشی را افزایش می‌دهد!/ ترکان: باید در دولت و مجلس هم شخصی مانند رئیسی داشته باشیم

در زمان تبلیغات ریاست جمهوری در سال ۹۶، اصلاح طلبان در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، به دروغ پراکنی علیه رقبای روحانی پرداختند. در همان مقطع ادعا شد که اگر رئیسی در انتخابات پیروز شود، در پیاده روها میان زنان و مردان دیوار کشیده و دلار ۵ هزارتومان شده و کشور به وضعیت بحرانی خواهد رسید.

اما در ماههای اخیر و پس از آنکه آقای رئیسی، ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفت، این ادعاها بیش از پیش رنگ باخت. مردم بارها اعلام کردند که رئیسی واقعاً دیوار کشید، اما میان مفسدین و مردم.

نکته قابل توجه در مصاحبه ترکان با روزنامه ایران، افشاگری وی درباره مبارزه با فساد در دولت است. دولتمردان باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا سامانه پیشرفته مورد اشاره در اظهارات ترکان، کنار گذاشته شده است؟! این اقدام با اظهارات دولتمردان درباره لزوم شفافیت و مبارزه با فساد، تناقض دارد.

** محمود صادقی: دولت روحانی، تحریم‌ها را شکست و گشایش ایجاد کرد!

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت شعارهایی داده و و در بخش‌هایی مثل شکستن تحریم‌ها موفق بوده و مردم نیز طی یکی دوسال دیدند که چقدر گشایش ایجاد شد و تورم از بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسید، رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۶ درصد رسید و زمینه‌هایی برای رونق اقتصادی فراهم کرد. ولی به دلایلی که مهم‌ترینش خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود ورق برگشت. اکنون نیز باید این علل و عوامل بیان و به مردم اعلام شود؛ از آمریکا و ترامپی که از برجام خارج شدند و تحریم‌ها را بازگرداندند تا عوامل داخلی که برای ناکامی برجام زمینه‌سازی کردند».

کارشناسان بارها تاکید کرده‌اند که علت اصلی مشکلات فعلی در کشور، سوءمدیریت در دولت است. اما اصلاح طلبان با سرپوش گذاشتن بر این موضوع، همچنان قصور و تقصیرهای دولت را به گردن دیگران می‌اندازند.

نکته قابل توجه اینجاست که علیرغم کوچک شدن سفره مردم در پسابرجام، اصلاح طلبان مدعی هستند که گشایش ایجاد شده است!

«پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- تیر ۹۸- در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشته بود: «متأسفانه بخش مهمی از نتایج حاصل از وضعیت اقتصادی به مدیران دولتی برمی گردد...اعتقاد بر این است که مشکلات سیستم مدیریت در کشور می‌تواند بیش از تحریم‌ها و فشار دشمنان بر پیکرها اقتصاد ضربه وارد کند. وضعیت حاصل از این سیستم در مدیریت اقتصادی نشان داد که زمان افزایش نرخ ارز به ۱۹ هزار تومان قیمت برخی از کالاهای وابسته به آن مثل خودرو دو برابر شد ولی زمان کاهش این نرخ در مرز ۱۴ هزارتومان نه تنها ما کاهش قیمت نداشتیم بلکه قیمت خودرو بیش از ۵ برابر نیز افزایش پیدا کرد!».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا