برخورد قانونی با مستندسازان فاکتورهای لوازم‌التحریر


برخورد قانونی با مستندسازان فاکتورهای لوازم‌التحریر

رییس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: با فروشگاه‌های لوازم‌التحریری که فاکتورهای غیرواقعی را مستند سازی می‌کنند، برخورد می‌شود.

حسین اصغرزاده در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح نظارتی مدارس از 10 شهریور لغایت 10 مهرماه همزمان با سراسر کشور به منظور نظارت بر کالاهای پرتقاضای دانش‌آموزی مانند لوازم‌التحریر، کیف و کفش شروع شده است، اظهار کرد: در این طرح همکاران نظارت در سراسر استان با مراجعه به فروشگاه‌ها و رویت اسناد و فاکتورهای خرید که مبنای نظارت است، اگر قیمت فروش را بیش از سود تعیین شده ببینند، تحت عنوان گرانفروشی برخورد قانونی انجام می شود.

وی تصریح کرد: همکاران نظارت با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف تا حدودی دامنه‌های قیمت کنترل کرده و اگر فروشگاهی فاکتورهای غیرواقعی را مستندسازی کند، قطعا برای فروشنده تشکیل پرونده شده و روند کاری او مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزایش قیمت کاغذ و تورم سالانه را علت افزایش قیمت لوازم التحریر دانست و خاطرنشان کرد: هرچند تنظیم بازار استان تصمیم بربرپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در بعضی از شهرهای استان را داشت که به دلایلی این تصمیم اجرایی نشد اما با پیگیری‌های همکاران نظارت در سطح مازندران آرامش برقرار است.

عدم ارائه لوازم‌التحریر خارجی علت برپانشدن نمایشگاه

ابراهیم یعقوبی معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت‌وگو با ایسنا مازندران با اشاره به تنظیم بازاراقلام لوازم التحریر و برگزاری نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: در نظر گرفتن شاخصه‌های سخت گیرانه در خصوص برپایی نمایشگاه باعث شد تا این موضوع اجرایی نشود اما باهمکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌ها درتمامی فروشگاه‌های لوازم التحریر شهرهای مازندران پنج الی ۱۵ درصد فروش فوق‌العاده اجرایی خواهد شد.

وی یکی از شاخصه‌های برپا نشدن نمایشگاه‌ها راعدم ارائه لوازم التحریر خارجی دانست و تصریح کرد: 60 درصد کالاهای موجود در بازار، خارجی و وارداتی هستند مانند خودکار که به اندازه کافی در بازار وجود ندارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در شهرهای کوچک عرضه صرفا کالای داخلی مورد استقبال قرار گرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حتی با وجود در اختیار گذاشتن غرفه رایگان به فروشندگان، باز متحمل هزینه‌هایی بالاتر از سود دریافتی خواهند شد، اجرای چنین شاخصه‌هایی در شهرهای بزرگ شاید پاسخگو باشد اما در مازندارن جوابگوی این امر نیست.

یعقوبی گفت: نشست‌هایی با آموزش و پرورش در خصوص فروشگاه‌هایی که با قیمت مناسب‌تر لوازم التحریر را اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محرم قرار دهند انجام شد، که این موضوع در حال بررسی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022