زمان حضور اورژانس چهارمحال و بختیاری در صحنه حوادث 5 دقیقه است


زمان حضور اورژانس چهارمحال و بختیاری در صحنه حوادث 5 دقیقه است

شهرکرد- ایرنا- رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: متوسط زمان حضور نیروهای اورژانس استان در صحنه حوادث شهری 5 دقیقه و حوادث برون‌شهری 9 دقیقه است.

محمد حیدری روز یکشنبه در حاشیه آیین رونمایی از ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید این استان افزود: وضعیت حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در صحنه حوادث نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد ، چرا که آمارهای کشور برای حوادث درون شهری ۸ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۱۴ دقیقه است.

وی، از انجام ۲۲ هزار ماموریت از سوی پرسنل ۱۱۵ استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار ماموریت ترافیکی و مابقی غیرترافیکی بوده است.

حیدری تصریح کرد: این در حالی است که تعداد تماس‌های مردم با مرکز ۱۱۵ استان بسیار بیشتر از تعداد ماموریت‌های انجام گرفته است که در بسیاری از موارد با انجام مشاوره تلفنی نیاز به اعزام آمبولانس و نیروهای اورژانس به محل نبوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، کمبود پرسنل را از مهمترین چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: با تامین نیروی انسانی موردنیاز و تکمیل تجهیزات خدمات‌رسانی به مردم استان سریع‌تر و با کیفیتی بیش از پیش انجام می‌گیرد.

حیدری همچنین به امکانات آمبولانس‌های جدید اورژانس استان اشاره کرد و گفت: این آمبولانس‌ها از نوع کمک‌دار است و متناسب با آخرین تکنولوژی روز دنیا و متناسب با شرایط سخت‌گذر و کوهستانی استان ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم اینک دارای ۸۵ دستگاه آمبولانس و ۲۷۰ پرسنل است.

با اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید، تعداد ناوگان ۱۱۵ استان به ۸۵ دستگاه آمبولانس افزایش یافت.

ارزش هریک از این آمبولانس‌ها ۱۵ میلیارد ریال است که در مجموع برای تهیه این تعداد آمبولانس ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، شماره ۳ رقمی ۱۱۵ شماره مرکز فوریتهای پزشکی است که هر شخص می تواند در صورت نیاز به فوریت های پزشکی و امدادی با این شماره اورژانس تماس بگیرد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!