حضور مدیران در انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری الزامی شد


حضور مدیران در انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری الزامی شد

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با انتقاد نسبت به غیبت برخی از مدیران عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، حضور این مدیران و یا معاونان مربوطه را الزامی اعلام کرد.

جعفر مردانی روز یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از پیشرفت کند برخی از مصوبات این انجمن گلایه کرد و افزود: اگر مدیران عضو انجمن در جلسات حضور مستمر و جدی داشته باشند، اجرای مصوبات و پیگیری این امور با تاخیر مواجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه ، از جلسه بعدی کارشناسان حاضر در جلسه باید به همراه مدیر و یا یکی از معاونان اداره خود در جلسه شرکت کنند.

مردانی با اشاره به اهمیت فرهنگ در رشد و تعالی جامعه، تصریح کرد: فرهنگ زیربنای هر جامعه ای به شمار می‌رود و اگر امروز با مشکلات و ناهنجاری‌هایی مواجه هستیم نشان‌دهنده آن است که به مقوله فرهنگ آنطور که شایسته است توجه نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، خاطرنشان کرد: هم مدارس و هم خانواده‌ها در این حوزه رسالت مهمی را بر عهده دارند.

مردانی، پیگیری تکمیل کتابخانه مرکزی را از اولویت‌های فرهنگی استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح از سال ۸۸ تاکنون ادامه دارد و با وجود اینکه دارای مصوبه هیات وزیران است اما تکمیل و بهره‌برداری از آن همچنان دور از دسترس مانده است.

وی همچنین بر پیگیری اجرای طرح کتابخانه عمومی بعثت شهر فرخشهر تاکید کرد و گفت: برای رفع موانع اجرای این طرح، موضوع به کمیسیون ماده ۵ ارجاع داده شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص مشکلات طرح فرهنگسرای شهر گهرو شهرستان کیار، فعالیت پانسیون‌های مطالعاتی سطح شهر و عملکرد انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی ارائه شد.

۵۲ کتابخانه نهادی و ۱۳ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است که از این تعداد ۹ کتابخانه در روستاها و ۴۳ کتابخانه در شهرها فعالیت میکند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند