انجام عمل زیبایی در آرایشگاهها غیرقانونی است


انجام عمل زیبایی در آرایشگاهها غیرقانونی است

بوشهر- ایرنا- یک متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افراد برای انجام خدمات پوستی از قبیل لیزر، پلکسر، خال‌برداری و هرگونه اقدام تهاجمی بر روی پوست از مراجعه به آرایشگاه‌ها خودداری کنندچرا که انجام این اعمال غیرقانونی است.

دکتر مرضیه افروزنده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آرایشگاه‌ها تنها می‌توانند در حوزه زیبایی و قرینه‌سازی فعالیت کرده و اجازه ورود به حوزه مراقبت‌های پوستی را ندارند.

وی بیان کرد: انجام هرگونه مراقبت‌ها و خدمات پوستی باید به وسیله متخصصان پوست انجام شود و مراجعه افراد به آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی برای درمان مشکلات پوستی بهداشتی نیست و ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد.

انجام عمل زیبایی در آرایشگاهها غیرقانونی است

این متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انجام هرگونه اقدامات درمانی و مداخله‌ای پوستی از سوی افراد غیر پزشک از قبیل سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌ها و داروخانه‌ها ممنوع است ولی امروز به دلیل سودآوری، این‌گونه مداخله‌ها و درمان‌ها بسیار شایع شده است.

افروزنده بیان کرد: افراد چنانچه دچار بیماری‌های پوستی شوند باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از توصیه‌های درمانی آرایشگرها، دوست و فامیل به‌شدت پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید تنها از طریق مراکز دارای مجوز اقدام به دریافت خدمات موردنیاز خود کرده و از مراجعه به افرادی به جز متخصص پوست خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری به اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه یا در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند.
۶۰۴۷/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند