5 هزار مترمربع از محوطه مدارس سراب آسفالت می‌شود


5 هزار مترمربع از محوطه مدارس سراب آسفالت می‌شود

تبریز-ایرنا- فرماندار سراب گفت: برای سال تحصیلی جدید 5 هزار مترمربع از حیاط مدارس این شهرستان با همکاری شهرداری روکش آسفالت می‌شود.

ایرج ثقفی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم با حاکم شدن شور و نشاط و آرامش در محیط تعلیم و تربیت و فراگیری علم و دانش و همزیستی اجتماعی در مدارس، شاهد رشد و بالندگی در جامعه باشیم.

فرماندار سراب وظیفه شورای هماهنگی آموزش و پرورش را فراهم آوردن امکانات محیطی برای تشکیل و بهبود مجموعه ای متشکل از معلمان و دانش آموزان دانست و گفت: محیط آموزشی باید مورد استقبال دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه مدارس باید مکانی برای گسترس توسعه باشند، افزود: یکی از قدم ها در این امر، علاقمند کردن دانش آموزان به محیط آموزشی و تربیتی مدارس است.

ثقفی با اشاره به نقش موثر فضای شاداب و با نشاط در امر آموزش و پرورش دانش آموزان، اظهار کرد: از فعالیت‌های انجام شده برای آماده سازی مدارس می‌توان تعمیرات بنا، رنگ آمیزی کلاس‌های درس و حیاط مدرسه، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی، احداث آبخوری و ایجاد فضای سبز در مدارس نام برد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از تربیت به خانواده و مدارس بازمی‌گردد، یادآوری کرد: جامعه به شدت به تربیت نیروی انسانی نیازمند است و همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها به نیروهای انسانی نیازمندند و پایه تربیت این نیروهای انسانی در آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: تحصیل و تربیت دو مقوله جدا از هم هستند که پرداختن به آنها رشد و پرورش همزمان دانش آموز را بهمراه دارد، زیرا در این صورت است که میتوان انسان کامل و مسئولیت پذیری برای جامعه تربیت کرد.

فرماندار سراب انجام کار گروهی و تمرین مسئولیت پذیری در مدارس را از راههای ایجاد نشاط در مدارس عنوان و خاطرنشان کرد: فراهم کردن محیط شاد و نشاط آور در مدارس حق دانش آموز است و آن عاملی مهم برای ایجاد وابستگی بین دانش آموز و محیط مدرسه است.

ثقفی از مدیران و معلمان خواست که از ابراز و تحمیل سلایق و علایق شخصی، قومی و فرهنگی و اعتقادی خود بر محیط مدارس جلوگیری کرده و مطابق قانون و بخشنامه های ابلاغی عمل کنند زیرا که رفتار، فعل و پوشش معلمان الگویی برای دانش آموزان و جامعه می باشد.

فرماندار سراب با اشاره به برنامه بلند مدت آموزش و پرورش گفت هم اکنون جامعه نیازمند تعامل و انسجام در جهت رسیدن به توسعه پایدار است و می طلبد که محیط آموزش و پرورش عاری از هرگونه نابرابری و تبعیض در میان دستگاه های اجرایی باشد و حتماً از وجود هرگونه نابرابری جلوگیری به عمل آید.

وی ضمن قدردانی از تلاش های فرهنگیان شهرستان ادامه داد: این رسالت بزرگ و خطیر در دست با کفایت اهل ادب و فرهنگیان است.

ثقفی با بیان اینکه دستیابی به جامعه توسعه یافته بدون آموزش و پرورش پویا و بالنده امکان پذیر نیست، از معلمان به عنوان ایثارگران فرهنگی یاد کرد و گفت: نقش معلمان در حراست از بنیان های کشور در عرصه علم و دانش بر کسی پوشیده نیست و این قشر شریف پرچمدار عزت و اعتلای کشور هستند.

قادر کرامتی رئیس شورای شهر سراب هم اعلام کرد: وسایل حمل و نقل عمومی شهر سراب (تاکسی) برای دانش آموزان در اول مهر رایگان می باشد.

۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی