برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در کنار آموزش های کلاسی به چه نکاتی توجه کنیم

امروزه زبان آموزان بسیاری علاقه مند هستند که در کنار تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی خود در کلاس های آموزشی، به بهبود توانایی مکالمه زبان انگلیسی خود نیز بپردازند. برای اینکه بتوانید به خوبی در مکالمه انگلیسی تسلط پیدا کنید، می توانید با کلاس های تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی آموزش زبان دایلو پیشرفت بسیاری داشته باشید و کلیه ضعف های خود در هنگام صحبت کردن را در مدت زمان کوتاهی برطرف نمایید.

برای زبان آموزان تسلط در صحبت کردن به زبان انگلیسی می تواند در ابتدا بسیار مشکل باشد. زیرا همانند بسیاری از زبان های دیگر، هنگامی که شما شروع به یادگیری زبان دوم یا سوم می کنید، لازم است که در ابتدا با ساختار های دستور زبان ابتدایی آشنا شوید و کلمات و عبارت های پر کاربرد را بیاموزید. به همین جهت یادگیری زبان در ابتدا ممکن است موجب ایجاد خستگی در زبان آموزان کودک، نوجوان یا بزرگسال شود.

اما خوشبختانه در اکثر کلاس های آموزش مکالمه زبان انگلیسی، امروزه از روش های بسیار موثر و نوین برای یادگیری زبان استفاده می شود. زبان آموزان معمولا در کلاس های مکالمه زبان با استفاده از سرگرمی ها و فعالیت های آموزشی گوناگون به یادگیری زبان می پردازند. همچنین در دوره های آموزشی این فرصت وجود دارد که افراد بتوانند با معلم خود مکالمه کنند و اشکالات رایج در صحبت های خود را رفع نمایند.

زبان آموزان به منظور اهداف گوناگون تصمیم می گیرند که مکالمه زبان انگلیسی را بیاموزند و سپس تلاش می کنند که توانایی های خود را افزایش دهند. ممکن است که شما قصد داشته باشید برای داشتن تجربه سفر بهتر و توسعه روابط اجتماعی خود مکالمه زبان خود را تقویت کنید. همچنین ممکن است که اهداف شما آکادمیک باشد و قصد داشته باشید که برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی مکالمه زبان انگلیسی خود را بهبود بخشید.

برخی دیگر از زبان آموزان مایل هستند به منظور کار و اشتغال بتوانند به صورت روان و واضح به زبان انگلیسی صحبت کنند. در هر حالت با شرکت در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی خوب، می توانید به صورت موثر تری این مهارت را تقویت کنید و برنامه مطالعه در منزل کامل تری خواهید داشت.

اما در طول دوره آموزشی خود که مشغول به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی هستید، لازم است که به نکاتی نیز توجه داشته باشید. اگرچه در دوره های مکالمه آموزش زبان دایلو کلیه نکات و تمرینات به زبان آموزان ارائه می گردد، اما در اینجا به بررسی برخی از این نکات که موجب عملکرد بهتر شما خواهد شد می پردازیم.

لازم است به خاطر داشته باشید که مکالمه و یا صحبت کردن، یک روند دو طرفه می باشد. اینکه شما تنها به صحبت های مخاطب خود گوش دهید و هیچ سوالی نپرسید ممکن است موجب شود که شما در دیدگاه دیگران نسبت به موضوع مورد بحث بی تفاوت به نظر برسید. از طرف دیگر خیلی دشوار خواهد بود که در حین صحبت با فرد دیگر، تنها شما صحبت کنید. پس برای انجام مکالمه بهتر سعی کنید که با پرسش سوالات به صحبت های خود یا مخاطبتان ادامه دهید.

برای مثال شما می توانید دیدگاه مخاطب خود را نسبت به موضوع مورد بحث سوال کنید و از نظر او نیز مطلع شوید. با انجام چنین کاری شما می توانید به صحبت های خود ادامه دهید و نشان می دهد که شما به دانستن دیدگاه مخاطب خود علاقه مند هستید. چنین تمریناتی در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی به صورت مکرر میان زبان آموزان انجام می شود تا بتوانید درباره یک موضوع مشخص چند دقیقه ای به صورت مستقل صحبت کنند.

یکی از اهداف شما در مکالمه، صحبت کردن به زبان انگلیسی به شکل صحیح می باشد که برای انجام آن نیاز است به طور پیوسته تمرین کنید تا با یادگیری نکات و مطالب بیشتر بتوانید مهارت مکالمه زبان انگلیسی خود را توسعه دهید. البته به خاطر داشته باشید تنها صحبت کردن موجب بهبود مکالمه شما نخواهد شد.

برای مثال شما می توانید با تمرین کردن رایتینگ (نوشتن) نیز به ساختار ها و عبارت های موجود در زبان انگلیسی فکر کنید که در نتیجه موجب خواهد شد در هنگام صحبت کردن عملکرد بهتری داشته باشید و ایده ها و مطالب را به شکل روان تری بیان کنید. در کلاس های مکالمه سعی می شود به عنوان تمرین در منزل به زبان آموزان موضوعاتی ارائه شود تا درباره آن در حدود 100 کلمه بنویسند.

در چنین حالتی زبان آموزان لازم است برای نوشتن متن بهتر به ایده های خود و عبارت های مناسب بیندیشند و سپس آن ها را در ساختار های گرامری یا دستور زبان مناسب قرار دهند. هنگامی که با ساختار ها و عبارت های گوناگون آشنا شوید و درک خوبی از آن ها داشته باشید، به شکل آسان تری منظور خود را در هنگام مکالمه بیان خواهید کرد.

از جمله تمرین های دیگری که تاثیر زیادی در بهبود مهارت اسپیکینگ یا صحبت کردن دارد، تقویت مهارت لیسنینگ یا شنیداری می باشد. یعنی شما به صحبت های افراد بومی که به طور روان و صحیح صحبت می کنند گوش می دهید و سعی می کنید مطالب بیان شده را با انجام تمرینات مختلف بهتر درک کنید.

همانطور که کودکان در ابتدا به صحبت های دیگران گوش می دهند و سپس سخن گفتن را آغاز می کنند، لازم است که شما نیز در ابتدا به صحبت های دیگران که با تلفظ صحیح بیان می شود گوش دهید تا بتوانید درک بهتری از صدا های مرتبط در زبان انگلیسی داشته باشید و در هنگام صحبت کردن، عبارت ها و کلمات را به شکل صحیح تلفظ کنید.

هنگامی که شما در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی تمرین می کنید، معلم شما قادر است که کلیه اشتباهات تلفظی، ساختاری و لغوی که ممکن است در صحبت های شما وجود داشته باشد را متوجه شود و سپس با انجام تمرین های مناسب به رفع این اشکالات خواهید پرداخت.

به خاطر داشته باشید یادگیری و تسلط در مکالمه زبان انگلیسی همانند یادگیری صحبت کردن به بسیاری از زبان های دیگر نیاز به زمان دارد. اما شما می توانید با تلاش و یادگیری در دوره های با کیفیت مکالمه زبان انگلیسی و بهره گیری از تجربه و دانش مدرسین، به شکل بهتری این مهارت را در خود تقویت کنید.