گسترش کمی دانشگاه‌ها به هیچ وجه توجیهی ندارد


گسترش کمی دانشگاه‌ها به هیچ وجه توجیهی ندارد

غلامی گفت: در حال حاضر گسترش کمی دانشگاه‌ها به هیچ وجه کشش و توجیهی ندارد.

گسترش کمی دانشگاه‌ها به هیچ وجه توجیهی نداردبه گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش روسای دانشگاه ها در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور وزیر علوم برگزار شد.

در این همایش منصور غلامی، وزیر علوم با بیان اینکه مدیریت آموزش عالی در یک شرایط خاص زمانی و ویژه قرار گرفته است، اظهار کرد: در این دوره باید به مسیرهای جدید مدیریت ازجمله توجه به خواسته ها و نیازهای مطرح شده ، توجه داشته باشیم.

او افزود: باوجود تمام نقدهایی که می شود؛ دانشگاه ها و مراکز علمی کشور جایگاه خودشان را در کشور پیدا کرده اند.

غلامی همچنین گفت: یاس و ناامیدی که برخی جریان ها در فضای دانشگاه ها منتشر می کنند برای دانشجویان آسیب زا است.

او تاکید کرد: ما وظیفه داریم از کلاس ها و نشست هایی که به مناسبت های مختلف با دانشجویان تشکیل می شود، استفاده کنیم. باید امیدواری به آینده را در دانشجویان بیشتر کنیم، چرا که باعث می شود ذهن خلاق جوانان فعال‌تر عمل کند و در همکاری های تحقیقاتی منشاء اندیشه های جدید شود.

غلامی ادامه داد: در حال حاضر گسترش کمی دانشگاه‌ها به هیچ وجه کشش و توجیهی ندارد اما ضرورت و تاثیرگذاری رشته های جدید و بین رشته ای که تعریف می کنیم به معنای محدودیت برای دانشگاه ها نیست.

او در ادامه با اشاره به نقش فعالیت پارک های علم و فناوری در رونق علم گفت: شکل گیری پارک علم و فناوری در کنار دانشکده ها باعث رونق علم می شود و باید نهایت استفاده از ظرفیت آنها انجام شود .

غلامی تصریح کرد: بخش فرهنگی نقش مهمی در حفظ سلامتی و صیانت از دانشجویان و دانشگاه ها دارد که باید در مقاطع زمانی خاصی در سال تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.

پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید

وزیر علوم بیان کرد: خدمات خوبی در حوزه دانشجویی توسط دانشگاه ها و صندوق رفاه ارائه میشود که این خدمات در قالب کمکهای مالی و تامین منابع غذایی به دانشگاه ها انجام خواهد شد.

غلامی خطاب به روسای دانشگاه‌‌ها، گفت: برای بودجه ۹۹ پیشنهادات و انتقادات خود را برای تصویب ارائه دهید تا بتوانیم بودجه سال آینده را به اندازه کافی اخذ کنیم.

او ادامه داد: دانشگاه ها باید نقاط ضعف را شناسایی کنند و مراکز کوچک هم ماموریت گرا شوند و توسعه کمی به هیچ وجه مورد تاکید نیست اما ایجاد رشته جدید منافاتی با توسعه کمی ندارد اکنون باید بازنگری در رشته ها انجام شود.

وزیر علوم در پایان گفت: بخش دولتی و به خصوص بخش غیردولتی می توانند کمک خوبی به دانشگاه ها و مراکز علمی کنند؛ وزارت علوم قطعا از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!