چگونه از موهای خشک خود مراقبت کنیم؟


چگونه از موهای خشک خود مراقبت کنیم؟

موهای خشک به شدت حساس و آسیب پذیرند و همین موضوع باعث سستی و ریزش آنها می شود. علاوه بر این، ظاهر خوبی ندارند. ولی مراقبت از موهای خشک، آسان تر از چیزی است که تصور می کنید.

در واقع، برای مدیریت موهای خشک لازم نیست کارهای سخت و پیچیده ای را انجام دهید. فقط باید نکاتی ساده را رعایت کنید. به طور کلی، برای مراقبت از موهای خود، باید هنگام دوش گرفتن و حمام کردن، آنها را با لطافت و مراقبت بیشتری بشویید. با این کار، در طی زمان متوجه می شوید که موهایتان نرم تر و سالم تر شده اند.

در ادامه ی این متن، راهکارهای دیگری را برای مراقبت از موهای خشک بیان کرده ایم. افزون بر این، اطلاعاتی را داده ایم که با آگاهی از آن بهتر می توانید شامپویی مناسب برای خود بیابید. فقط لازم است اندکی وقت بگذارید و مقاله ی زیر را بخوانید.

توصیه هایی برای مراقبت از موهای خشک

۱. از شامپوهای آبرسان و نرم کننده استفاده کنید.

از شامپو ها و نرم کننده هایی استفاده کنید که حاوی عصاره های گیاهی، مانند عصاره سبوس برنج، رزماری، حنا و ... باشند. شامپوهایی که حاوی کراتین یا رطوبت رسان های گیاهی هستند، موهایتان را به طور عمیق مرطوب می کنند.

متخصصان توصیه می کنند از مصرف محصولاتی که حاوی مواد زیر است، بپرهیزید، زیرا این مواد خشکی مو را تشدید می کنند:

روغن های معدنی پارافین وازلین

۲. موهای خود را هر روز نشویید.

اگر هر روز موهای خشک خود را می شویید، لازم است به تدریج این عادت را ترک کنید. شستن روزانه ی مو، چربی های طبیعی آن را از بین می برد، موجب خشکی و شکنندگی بیشتر آنها می شود و احتمال ریزش مو را افزایش می دهد.

برای ترک این عادت، ابتدا به مدت یک ماه، یک روز در میان موهای خود را بشویید. سپس، بعد از یک ماه، هر سه روز یک بار موهایتان را بشویید. با این کار بعد از ۲ یا ۳ ماه، تفاوت قابل توجهی را در ساختار موهای خود مشاهده خواهید کرد.

3. موهایتان را با آب سرد بشویید

چگونه از موهای خشک خود مراقبت کنیم؟

بعد از اینکه موهای خود را با شامپو شستید، با آب سرد آن را آبکشی کنید. زیرا آب سرد فولیکول های مو را می بندد. به این ترتیب موهای شما می توانند رطوبت را به دام بیندازند.

افزون بر این، اگر موهای خود را رنگ کرده اید، شستن مو با آب سرد، رنگ مو را حفظ می کند. به این ترتیب، برای مدت طولانی تری از موهای رنگ شده ی خود لذت خواهید برد.

4. از ماسک های آماده کمک بگیرید

اگر زمان کافی برای ساخت ماسک موی خانگی ندارید، از ماسک های آماده ی مخصوص موهای خشک، استفاده کنید. چنین ماسک هایی، حاوی عناصر مرطوب کننده ای نظیر کراتین، روغن آرگان و دیگر روغن های مغذی است. بنابراین، موهای شما را رطوبت رسانی خواهد کرد.

5. از محصولات مراقبت از موی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

چگونه از موهای خشک خود مراقبت کنیم؟

این محصولات، به شما کمک می کنند تا در طول روز رطوبت موهای خود را حفظ کنید. بهتر است، اسپری ها و سرم هایی انتخاب کنید که حاوی روغن های طبیعی نظیر روغن بادام یا کراتین باشد.

اگر موهایتان نازک است، از محصولاتی که دایمتیکون دارند، استفاده کنید‌. زیرا دایمتیکون، موی شما را بدون چرب کردن، مرطوب می کند.

6. از دستگاه های حرارتی حالت دهنده ی مو کمتر استفاده کنید

به جای اینکه هر روز موهای خود را با وسایل حرارتی (اتوی مو یا فر کننده ها (آیرون) و سشوار) حالت بدهید، فقط در مواقع ضروری (مثلاً فقط برای مهمانی ها) از آنها استفاده کنید. همچنین، درجه ی دستگاه های حرارتی را کم کنید و حتماً قبل از مصرف آنها، از محصولات محافظ حرارتی مو استفاده کنید تا موهایتان صدمه نبیند.

7. نوک موهایتان را کوتاه کنید

چگونه از موهای خشک خود مراقبت کنیم؟

کوتاه کردن نوک مرده‌ی مو، راه بسیار مؤثری برای بهبود خشکی آن است. این کار، ظاهر زیبای موهایتان را حفظ می کند. پس، نوک موهای خود را هر ۶ الی ۸ هفته یک بار کوتاه کنید. به ویژه، اگر به طور مکرر از دستگاه های حرارتی حالت دهنده ی مو استفاده می کنید.

حالا که راهکارهای مراقبت از موهای خشک را آموختید، حتماً آنها را اجرا کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. همچنین، کمی صبور و با حوصله باشید، زیرا تغییرات ماندگار یک شبه به دست نمی آیند.

برای انتخاب محصولات مراقبت از موهای خشک که حاوی عصاره های گیاهی آبرسان و روغن های طبیعی باشند، به فروشگاه اینترنتی لافارر سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم