مسئولان از برخورد با قاچاقچیان دانه‌درشت غفلت نکنند


مسئولان از برخورد با قاچاقچیان دانه‌درشت غفلت نکنند

همدان- ایرنا- استاندار همدان با تاکید بر برخورد جدی با قاچاقچیان دانه‌درشت گفت: نباید از هسته اصلی قاچاق غافل شد.

سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست اعضای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان بیان کرد: شناسایی دانه‌درشت‌های اقتصادی سخت نیست بلکه ممارست، جسارت و تلاش می‌خواهد که مدیران جمهوری اسلامی دارای این ویژگی‌ها هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نظارت کلان و برخورد با دانه‌درشت‌ها است در این راستا باید همکاری بین بخشی افزایش یابد تا نتیجه کارمان خدمت به مردم باشد.

استاندار همدان گفت: بیشتر توجه نهادهای مسئول به وضعیت انبارها باشد و عمده توان خود را روی برخورد با دانه‌درشت‌ها بگذارند تا بدانند که چگونه کالای قاچاق از مراکز توزیع کننده کالا و مغازه های سر درمی‌آورد.

شاهرخی یادآوری کرد: یکی از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی که نقش مهمی در شاخص های توسعه ای دارد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این راستا نهادهای نظامی، انتطامی، اطلاعاتی و اداری شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: سود قاچاق کالا برای قاچاقچیان به قدری بالا است که همه نوع ریسک را برای این کار می‌پذیرند همچنین از سوی دیگر آنها با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها و ضعف‌های احتمالی، این قبیل کالاها را وارد کشور می کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه مسئولیت رسیدگی به این آفت اقتصادی اعضای این کمیسیون هستند گفت: رونق تولید محور اصلی کار مسئولان است و توسعه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو مبارزه با پدیده قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کارهای خوبی در این راستا صورت گرفته اما کارهای نیمه تمام زیادی هم وجود دارد هر چند نمی‌توان در مدت کوتاه قاچاق را ریشه‌کن کرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید دریچه های قاچاق کالا را مسدود کرد افزود: رسالت و مسئولیت اعضای برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بسیار سنگین است و بنابراین نباید تنها به برگزاری نشست اکتفا کرد بلکه در ماموریت ها و مسئولیت های محوله جهادی کار کنند.

ممنوعیت خروج مرغ برداشته شد

وی گفت: به منظور تنظیم بازار مرغ با مصوبه ستاد تنظیم بازار محدودیت برای خروج مرغ از استان ایجاد شده اما هم اینک با توجه به کنترل نرخ آن در بازار و ایجاد ثبات، این محدودیت برداشته میشود.

استاندار همدان تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که هر خودرویی می‌تواند مرغ را از استان خارج کند بلکه باید برای جابجایی آن از دامپزشکی نامه و مجوز لازم را دریافت کند.

شاهرخی درباره خروج دام سبک و سنگین نیز گفت: خروج دام سبک و سنگین تا بررسی ستاد تنظیم بازار در این زمینه همچنان ممنوع است و در اولین جلسه این موضوع بررسی می‌شود تا شاهد بروز خسارت به شرکت دامپروری نباشیم.

وی از دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان خواست ارزیابی از دستگاه های مسئول در کمیسیون صورت گیرد تا نهادهای فعال تشویق شده و به مسئولان اداره های کم کار نیز تذکر داده شود.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !