بازسازی تمام واحدهای سیل‌زده خراسان شمالی تا پایان سال


بازسازی تمام واحدهای سیل‌زده خراسان شمالی تا پایان سال

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از ساخت تمامی 6 هزار و 500 واحد آسیب دیده از ناحیه سیل‌ در این استان، تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا رضا رجب زاده روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به خسارت ۸ هزار میلیارد ریالی سیل به حوزه های مختلف کشاورزی و زیرساختی استان، اظهار داشت: در مجموع پنج هزار میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای بازسازی این مناطق مصوب شده که سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آن برای جبران خرابی واحدهای سیلزده در قالب تسهیلات اختصاص یافته است.
وی افزود: از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در ۱۱ بخش برای جبران خسارات وارده مصوب شده که تاکنون هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن در بخش های کشاورزی، بازسازی تاسیسات توزیع برق، ایستگاه های پمپاژ و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها تخصیص یافته است.
رجب زاده با اشاره به پیشرو بودن خراسان شمالی در توزیع اعتبارات و اقدامات اجرایی صورت گرفته در این خصوص خاطرنشان کرد: در مرحله نخست برای هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات ابلاغ شد و از اواخر خردادماه تا کنون، که عملیات بازسازی واحدهای سیل زده آغاز شده، هزار و ۹۵۱ واحد در مرحله پی‌کنی، هزار و ۱۲۳ واحد در مرحله پی‌ریزی و ۱۹۴ واحد در مرحله سقف قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی یادآور شد که در حال حاضر تمام اعتبارات ۶ هزار و ۵۰۰ واحد آسیب دیده ابلاغ شده که با بازسازی این واحدها تمامی آنها به واحدهای ایمن روستایی تبدیل می شود.
وی با اشاره به اختصاص ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان برای بازسازی هر واحد روستایی، گفت: با بازسازی این واحدها تاب آوری استان در برابر حوادث تقویت می شود.

ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...