11آمبولانس به ناوگان اورژانس 115چهارمحال و بختیاری اضافه شد


11آمبولانس به ناوگان اورژانس 115چهارمحال و بختیاری اضافه شد

شهرکرد- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با اضافه شدن 11 دستگاه آمبولانس جدید، تعداد ناوگان 115 استان به 85 دستگاه آمبولانس افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، شماره ۳ رقمی ۱۱۵ شماره مرکز فوریتهای پزشکی است که هر شخص می تواند در صورت نیاز به فوریت های پزشکی و امدادی با این شماره اورژانس تماس بگیرد.

مجید شیرانی روز یکشنبه در آیین رونمایی از ۱۱ آمبولانس جدید این استان، افزود: ارزش هریک از این آمبولانس‌ها ۱۵ میلیارد ریال است که در مجموع برای تهیه این تعداد آمبولانس ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی، تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان را ۵۰ پایگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۳ پایگاه جاده‌ای و ۱۷ پایگاه شهری است و این آمبولانس‌های جدید در پایگاه‌هایی که دارای کمبود هستند مستقر می‌شود.

شیرانی، میانگین فاصله پایگاه‌های ۱۱۵ اورژانس استان را ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این میزان فاصله اگر چه معقول و در حد استاندارد است، اما به سبب اینکه استان دارای مناطق سخت‌گذر و کوهستانی است به دنبال افزایش تعداد پایگاه‌های ۱۱۵ هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان همچنان دارای کمبود آمبولانس است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال و یا نیمه نخست سال آینده ۱۰ دستگاه آمبولانس دیگر به ناوگان ۱۱۵ استان اضافه شود تا کمبود ما در این بخش برطرف شود.

شیرانی، کمبود نیروی انسانی را مهمترین چالش بخش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی این استان دانست و تصریح کرد: هم اینک ۲۷۰ پرسنل در این بخش مشغول خدمات‌رسانی هستند اما به همین تعداد کمبود نیرو داریم که انتظار می‌رود مسئولان ما را در جذب نیروی مورد نیاز یاری دهند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی- درمانی، ۸ بیمارستان، یکهزار و ۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش‌بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات رسانی می‌کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!