«فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نقد باج‌خواهی است/ دفاع از حقوق زنان


«فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» نقد باج‌خواهی است/ دفاع از حقوق زنان

کارگردان نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی زند» عنوان کرد این اثر نمایشی در نقد باج خواهی به صحنه می رود و تلاش دارد معضلاتی را که زنان سرپرست خانوار و جانبازان با آن روبرو هستند، به تصویر بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا دیناروند کارگردان نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی زند» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش نوشته سیروس همتی است که اجرای خود را از ۲۴ شهریور ماه در عمارت نوفل لوشاتو و با حضور و قدردانی از بهزاد فراهانی آغاز می کند.

وی درباره دلایل انتخاب این متن برای اجرا توضیح داد: یکی از دغدغه های همیشگی من دفاع از حقوق زنان و پرداختن به دغدغه ها و معضلاتی است که در جامعه با آن روبرو هستند که در این نمایشنامه علاوه بر توجه به این دغدغه ها به مشکلاتی که جانبازان عزیز نیز با آن روبرو هستند، پرداخته می شود که باز هم از مضامین مورد علاقه من است.

دیناروند ادامه داد: در این اثر نمایشی مشکلات دختران سرپرست خانواری که در کنار داشتن والدین بیمار مجبور هستند همه هزینه های زندگی را هم تامین کنند، به تصویر کشیده می شود. در این نمایشنامه از طرف دیگر مسایلی که افراد برای کار کردن در ایران با آن مواجه هستند نیز بیان می شود؛ مشکلاتی مثل گرفتن سفته های سنگین بابت ضمانت و اینکه این سفته ها به راحتی قابل وصول هستند و همچنین باج خواهی مدیران از کارمندهایشان. پرداختن به مشکلات جانبازان و اینکه با وجود بیماری حمایتی از آنها در تامین هزینه های درمان و پرستاری صورت نمی گیرد نیز در این نمایش مورد توجه قرار دارد. نکته مورد توجه در نمایشنامه سیروس همتی این است که در آن به مسایل مختلف از جنبه های متفاوتی پرداخت می شود که همین امر این اثر را حایز اهمیت می کند.

وی در پایان درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: این نمایش اجرایی رئالیستی دارد اما در طراحی صحنه و فضاسازی به شکل نمادین و همراه با نمایشِ المان های مورد نظر عمل کردیم. تلاش ما این است که در این اجرا مخاطبان با اجرایی امروزی درباره اتفاقاتی که در حال حاضر در جامعه در جریان است، روبرو شوند تا تلنگری به معضلات جامعه باشد و از این طریق بتوانیم با افرادی که درگیر مشکلات مختلف هستند، همدردی کنیم. «فولاد هرگز زنگ نمی زند» اثری با رویکرد مبارزه با باج خواهی است و برپایه حق طلبی بنا شده است.

نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» به نویسندگی سیروس همتی و تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ شیوا دیناروند، از ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۸:۱۵ در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد. در «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» مهرانه دختر جوانی است که برای تأمین هزینه‌های مالی خود و پدرش به شرکت تصویربرداری کام مراجعه کرده و به‌خاطر کار در شرکت، سی میلیون تومان سفته داده است. حال از طرف یکی از شرکای شرکت تهدید می‌شود.

در این نمایش افشین سنگ‌چاپ، ایمان صفا، آذین فولادوند، محمد سیاهپوش و رضوان کرباسی به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع:مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند