نمایشگاه اوریگامی در موزه تنوع زیستی پردیسان 


نمایشگاه اوریگامی در موزه تنوع زیستی پردیسان 

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی با اشاره به برپایی نمایشگاه اوریگامی با موضوع حفاظت از طبیعت و حیات وحش در موزه تنوع زیستی پردیسان، گفت: اوریگامی می‌تواند کودک را نسبت به محیط زیست اطرافش و طبیعت حساس‌تر کند و در نهایت به حفاظت او از محیط زیست تا سن بزرگسالی منجر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی در خصوص هدف اصلی موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی اظهار داشت: ابزار موزه برای آموزش استفاده از روش های تعاملی است به ویژه در گروه های کودک و نوجوان، موزه این فرایند را طی می‌کند تا با استفاده از روش‌های مختلف به آنها آموزش دهد تا رفتار آن‌ها تحت تاثیر همین آموزش‌ها تغییر کند.
همچنین نازنین عباسی، تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت آموزش‌های محیط زیست برای کودک و نوجوان گفت: نمایشگاه اوریگامی موزه تنوع زیستی با رویکرد آموزش‌های غیر مستقیم محیط زیستی بدون اینکه به کودک و نوجوان دیکته شود، ایجاد شده است.
عباسی با بیان اینکه سعی شده در این نمایشگاه با خلق مفاهیم جدید، مخاطب به این نتیجه برسد که از محیط زیست اطرافش حفاظت کند، افزود: ما از جهت دادن به کاراکترها خودداری کرده و با کمک همکاران از هنر اوریگامی که ترکیبی از علم ریاضیات و دقت است، استفاده کردیم و شخصیت‌ها با اوریگامی ساخته و سپس نقاشی و رنگ‌آمیزی شدند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه اوریگامی پردیسان بازسازی کتاب جنگل برای همه است، افزود: محیط زیست باید از کودکی با وجود افراد آمیخته شود تا در سن بزرگسالی هم از محیط زیست محافظت کند.
به گفته این تصویرگر، هدف این است که یک داستان بسیار ساده برای کودک شرایطی را به وجود بیاورد تا از محیط زیست اطرافش حفاظت کند.

اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را دربردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرح‌های متفاوتی ایجاد کنند.

به‌طور کلی، این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !