سه تیم نفتی لیگ برتر فوتبال ایران به حراج گذاشته شد


سه تیم نفتی لیگ برتر فوتبال ایران به حراج گذاشته شد

وزیر نفت هرگونه کمک به تیم‌های تابعه صنعت نفت را ممنوع اعلام کرد و از تعیین تکلیف باشگاه‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند تا دو ماه آینده خبر داد. وزارت نفت با توجه به شرایط جدید فروش نفت ایران در بازار جهانی، این تصمیم را درباره تیم‌های نفتی به اجرا در آورده

وزیر نفت از تعیین تکلیف تیم‌های تابعه این وزارت خانه تا اواخر پاییز امسال خبر داده است، این یعنی دو تیم صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان یا بع فروش می رسند یا به روزگار نفت تهران دچار خواهند شد.

به گزارش تابناک ورزشی، بیژن زنگنه، وزیر نفت هرگونه کمک به تیم‌های تابعه صنعت نفت را ممنوع اعلام کرد و از تعیین تکلیف باشگاه‌های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی که در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند خبر داد. بیژن زنگنه در این خصوص گفته است: به منظور صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، انجام مسئولیت‌های مدرس، سرپرست، سرمربی، مربی، کمک مربی، دبیر، عوامل فنی و پزشکی و دیگر عناوین مشابه در تیم‌های باشگاهی در همه سطوح مرتبط با ورزش قهرمانی، تنها از طریق افراد حقیقی بخش خصوصی (غیردولتی) مجاز است و پرداخت هرگونه وجهی به کارکنان در قالب تیم‌های قهرمانی تحت هر عنوان ممنوع است.

وزیر نفت، مالکیت و مدیریت و حتی کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به هر صورت (مستقیم و غیرمستقیم) را ممنوع کرده و دستور داده است مدیریت و مالکیت تیم‌های فوتبال نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم تا تاریخ ۱/ ۹/ ۱۳۹۸ در چارچوب ضوابط و مقررات ذی‌ربط تعیین تکلیف شود.

در این ابلاغیه تاکید شده است با توجه به کمبود منابع مالی، در سال ۱۳۹۸، صنعت نفت هیچ اعتباری برای اعزام برون‌مرزی تیم‌های ورزشی اعم از قهرمانی (برای شرکت در مسابقات رسمی بین‌المللی دوره‌ای آسیایی و جهانی به عنوان سهمیه فدراسیون‌های مربوطه و مشابه آن) تخصیص نمی‌دهد.

سه تیم نفتی لیگ برتر فوتبال ایران به حراج گذاشته شد

با ابلاغیه صریح تکلیف سه باشگاه فعال در لیگ برتر کاملا نامعلوم به نظر می‌رسد. نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی جم سه تیمی هستند که توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت در سه شهرستان مختلف اداره شدند و بودجه خود را در غالب مسوولیت‌های اجتماعی از آن‌ها دریافت می‌کنند. اما حالا که وزیر نفت چنین دستوری را به کل مجموعه و شرکت‌های تابعه ابلاغ کرده است آینده این سه باشگاه کاملا نامعلوم به نظر می‌رسد.

از آنجا که زنگنه خواستار تعیین مالکیت این سه باشگاه شده، به نظر می‌رسد وزارت نفت دیگر علاقه‌ای به اداره تیم‌های فوتبال ندارد و بنابراین این دستور را باید به منظور پایان نام یک پیشوند همیشگی در فوتبال ایران دانست؛ اینکه دیگر نفتی در فوتبال ایران در هیچ رده ای قرار نخواهد داشت.

وزارت نفت قبل تر هم بدون توجه به مسائل و مخالفت‌ها، این کار را درباره نفت تهران انجام داده و حالا با توجه به شرایط جدید فروش نفت ایران در بازار جهانی، آن را درباره سایر تیم‌های نفتی به اجرا در آورده است. پیشگامی وزارت نفت در این تصمیم البته ممکن است معنای دیگری داشته باشد و آن پایان باشگاهداری دولتی در فوتبال ایران که به شریان‌های نفتی و صنعتی وابسته است. نکته مهم دیگر هم این است که با این دستورالعمل تکلیف سه باشگاه نفتی در رقابت‌های لیگ امسال ناروشن خواهد بود و باید دید این سه باشگاه تا کی به فعالیت رسمی خود در فوتبال ایران (بدون دریافت بودجه) ادامه خواهند داد و این مساله‌ایست که فوتبال لیگ برتر ایران را هم تهدید می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت