اثربخشی واکسن‌های وارداتی بررسی می‌شود


اثربخشی واکسن‌های وارداتی بررسی می‌شود

‌رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: اثر بخشی یک واکسن در جوامع مختلف و با توجه به فاکتورهایی مثل سن، نژاد، تغذیه و... متغییر است.

‌‌به گزارش ایسنا‌، علی اسحاقی اظهار کرد: اثرات واکسیناسیون بر تغییر الگوی پاسخ ایمنی و افزایش اثربخشی واکسن در ابعاد مختلف باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نوع پاسخ یک واکسن خاص در جوامع مختلف با هم تفاوت دارد و علاوه بر این، عواملی مانند روش فرمولاسیون واکسن، سن، نژاد و تغذیه نیز در کارایی واکسن‌ها تاثیر دارد و بررسی همه این عوامل به سادگی امکان پذیر نیست.

وی افزود: بررسی واکسن‌های وارداتی نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌هایی دارد که در موسسه رازی با داشتن بخش‌هایی مانند فیزیک و شیمی، ایمونولوژی و کنترل کیفی، می‌توانیم ایمنی زایی واکسن‌های وارداتی را در ایران و جوامع مختلف بررسی کنیم.

رئیس موسسه رازی از انجام پژوهش‌ها و آزمایش‌هایی در این مورد در موسسه خبر داد و گفت: در بررسی تاثیر واکسن بر سیستم ایمنی، لازم است مواردی همچون اجزای تشکیل دهنده و بازدهی واکسن بررسی شود که این موارد به ترتیب در بخش فیزیک و شیمی و کنترل کیفی موسسه رازی امکان پذیر است.

اسحاقی افزود: ایمنی زایی واکسن در محیط بدن از دیگر موارد موثر در بررسی واکسن محسوب می‌شود که با استفاده از دستگاه‌های جدید خریداری شده در موسسه رازی، این موارد را به دقت می‌توان بررسی کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است