دو پرونده مفاسد اقتصادی با 12 هزار و 500 سپرده گذار


دو پرونده مفاسد اقتصادی با 12 هزار و 500 سپرده گذار

تهران- ایرنا- قاضی صلواتی رئیس دادگاه پرونده های موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار گفت: پرونده موسسه غیرمجاز حافظ دارای 6 متهم و 50 شاکی از جمله بانک مرکزی است و 20 شعبه در شهرهای مختلف دایر کرده و 7571 سپرده‌گذار مبلغی معادل 4 میلیارد و 800 میلیون تومان به این موسسه سپرده اند.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «موسسه غیرمجاز حافظ» و «شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار» در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی آغاز شد.

قاضی صلواتی ادامه داد: در پرونده شرکت خوشه طلایی مهر ماندگار نیز ۱۳ متهم با ۵ هزار سپرده گذار دارد که ۲۵ میلیارد تومان سپرده گذاری کردند. این پرونده ۲۵ جلد دارد و ۱۵۴ نفر نیز شاکی هستند. در سال ۹۶ متهمان این شرکت به میرزاباقری و پورانی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه دو کیفرخواست از طرف دادسرای تهران و ایلام مطرح شده است، از نماینده دادستان تهران خواست تا کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان تهران گفت: در پرونده خوشه طلایی مهر ماندگار علیرضا ارجمندی، عدنان مولایی، محمدحسین کریم زاده، عباس شکربیگی، علی عزیزیان، محمدجواد امامی، تیمور ناصری، سید محمد تراب میری مدیر کل وقت جهاد ایلام، بهروز پورانی و احسان میرزاباقری به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به واسطه وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده متهم هستند که موجب حیف و میل اموال مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه از میان این متهمان پورانی و میرزاباقری در بازداشت به سر می‌برند، اضافه کرد: پورانی به عنوان رئیس هیات مدیره موسسه غیر مجاز حافظ و میرزاباقری نیز مدیرعامل موسسه است که میرزاباقری به کلاهبرداری به میزان ۷۳ میلیون تومان متهم است.

نماینده دادستان تهران، همچنین از شهاب حسنی، عدلیه حوزی، سمیه بختیاری، یاسر پورانی، وحید ذکری زاده، ابراهیم کارگر، هوتن یوسفیان و محسن خوشوقت به عنوان دیگر متهمان این پرونده یاد کرد.

ادامه داد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد