تحریم هکرهای کره‌شمالی دست و پای آنها را نمی‌بندد!


تحریم هکرهای کره‌شمالی دست و پای آنها را نمی‌بندد!

با اینکه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به تازگی اعلام کرده است سه گروه از هکرهای حرفه‌ای تحت حمایت دولت کره شمالی را تحریم کرده است، بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری همچنان از تشدید و ادامه فعالیت این هکرها ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش ایسنا، مقامات وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمرکا به تازگی اعلام کرده‌اند که سه گروه از هکرها و مجرمان سایبری حرفه‌ای را که تحت حمایت و نظارت دولت کره شمالی بوده‌اند، تحریم کرده‌اند.

این مقامات آمریکایی در خصوص تحریم هکرهای کره شمالی خاطرنشان کرده‌اند که این سه گروه هکری که لازاروس، بلونوروف و آنداریال نام دارند، در سال‌های اخیر به پیونگ‌یانگ کمک بسزایی کرده‌اند تا بودجه و دانش لازم را برای رسیدن به اهداف نظامی، موشکی و تسلیحاتی خود کسب کند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، گفته می‌شود این سه گروه از هکرهای کره شمالی تحت نظارت و حمایت سازمان اطلاعاتی و امنیتی پیونگ یانگ بوده و با استفاده از بدافزارهای خطرناک و انتشار آنها به زیرساخت های مختلف نظیر بانک ها، شبکه های ارتباطی، دستگاههای خودپرداز (ATM)، سایت‌های قماربازی، کازینوهای آنلاین و همچنین مبادلات رمزارزها همچون بیت‌کوین سعی در سرقت اطلاعات و منابع مالی قربانیان داشته اند و بدین ترتیب بودجه لازم برای ساخت موشک و تسلیحات نظامی و هسته ای دولت کره شمالی را تامین کرده اند.

با اینکه وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم این سه گروه حرفه‌ای و پیشرفته از مجرمان سایبری و هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی خبر داده است، اما همچنان بسیاری از کارشناسان، متخصصان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری در خصوص تشدید و ادامه فعالیت‌های خراب‌کارانه آنها ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند جلوی نفوذ این گروههای هکری را بگیرد چراکه آنها در سال‌های اخیر به شدت به سرور، شبکه و زیرساخت‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی در کشورهای مختلف حمله سایبری و بدافزاری کرده‌اند و حالا با تحریم آمریکا بعید به نظر می‌رسد که دست و پای آنها به میزان قابل توجهی بسته شود.

تاکنون کره شمالی همواره متهم ردیف اول یکی از معروف‌ترین و هولناک‌ترین حملات سایبری به شمار آمده است که در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی رخ داد و موسوم به حمله سایبری واناکرای wannacry بود.

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. آمار حملات سایبری و هک در سال های اخیر، به اوج خود رسیده است. هکرهای تحت حمایت دولت کره شمالی تاکنون به زیرساخت های کشورهای متعددی در جهان حمله کرده اند که اهداف و انگیزه های آنها در حملات سایبری و بدافزاری مختلف، متفاوت بوده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟