وضعیت بازار املاک اندیشه تهران در 6 ماه اول سال 1398


وضعیت بازار املاک اندیشه تهران در 6 ماه اول سال 1398

بررسی وضعیت بازار املاک و خرید و فروش‌ها به ما کمک می‌کند تا با دید بهتر بتوانیم به خرید و فروش املاک و آپارتمان بپردازیم.

به گزارش ایسنا بنابراعلام مسکن کیان، در این مطلب به بررسی وضعیت املاک و خرید و فروش‌ها در منطقه اندیشه تهران می‌پردازیم.

روند افزایش قیمت املاک و آپارتمان در اندیشه

از ابتدای سال جاری به دنباله افزایش قیمتی که از سال گذشته شروع شد این روند ادامه داشت تا اواسط تیرماه امسال که در کل می‌توان گفت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت در بازار املاک اندیشه را تجربه کردیم که در طول یک سال این افزایش قیمت بسیار زیاد تر از حد انتظار بود.

از دلایل این افزایش قیمت با این شیب زیاد می‌توان وجود دلالان سودجویی را نام برد که چه در دفاتر املاک نامعتبر و چه به صورت مستقیم و بدون وجود دفتر املاکی که در آن مشغول به کار باشند تاثیر زیادی در این افزایش قیمت داشتند. همیشه از فروشندگان املاک و همین‌طور خریداران خواسته شده و توصیه‌ای مهم به آن‌ها بوده که از دفاتر املاک معتبر و با سابقه در یک منطقه برای خرید و یا فروش ملک کمک بگیرند ولی عده‌ای هستند که با همکاری با این افراد از مقصرین این افزایش قیمت‌ها هستند چه دانسته و یا چه از روی عدم آگاهی... در کل این دلالان هستند که از این موقعیت بهره می‌برند و سود می‌کنند و افرادی که با آن‌ها همکاری دارند نه تنها سودی به جیب نمی‌زنند بلکه ضرر هم متحمل می‌شوند. و از دلایل دیگر افزایش قیمت می‌توان به افزایش قیمت دلار و همینطور مصالح نیز اشاره کرد. برای مثال افزایش قیمت املاک در منطقه می‌توان در فاز یک آپارتمانی را نام برد که از متری ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان تا اواسط تیرماه سال جاری به متری ۹ میلیون تومان هم رسید که بسیار بیشتر از ۵۰ درصد هم می‌باشد.

وضعیت بازار املاک اندیشه تهران در 6 ماه اول سال 1398

آیا بازار املاک اندیشه با کاهش قیمت نیز همراه بوده است؟

بله. همانطور که در بالا به افزایش قیمت اشاره شد این افزایش قیمت تا اواسط تیرماه امسال ادامه داشت ولی به گزارش مسکن کیان از تیرماه تا امروز با کاهش قیمت در بازار املاک اندیشه روبه رو شده‌ایم. کاهش قیمت‌ها در حدی بوده که می‌توان گفت نزدیک به ۲۰ درصد قیمت‌ها کاهش یافته‌اند. این کاهش قیمت بازار املاک در اندیشه به چند دلیل اتفاق افتاد که در زیر به مواردی اشاره خواهیم کرد:

· پایین آمدن خرید و فروش در منطقه به علت عدم ثبات قیمت

· کاهش قیمت دلار و مصالح

· ثبات پیدا کردن قیمت دلار در بازار پولی کشور

· کاهش تورم

· حذف عده‌ای از دلالان سودجو از بازار املاک اندیشه به دست دفاتر املاک معتبر

ببینید این دلایلی که برای کاهش قیمت ذکر شد بیشتر مربوط به بازار پولی کشور می‌باشند ولی ماهم می‌توانیم به اندازه‌ی خود نقشی در این روند ایجاد کنیم، مانند، عدم همکاری با دلال‌های سودجو و دفاتر املاک نامعتبر و مراجعه به دفاتر املاک معتبر و با تجربه که می‌توان برای خرید و فروش املاک و آپارتمان در اندیشه تهران به دفتر املاک مسکن کیان با بیش از ۱۵ سال سابقه در این منطقه و رابطه خود با همکاران و سازندگان برتر اندیشه اشاره کرد.

وضعیت بازار املاک اندیشه تهران در 6 ماه اول سال 1398

توصیه مسکن کیان: لطفا برای بهره‌مندی از بهترین شرایط در خرید و فروش املاک فقط با دفاتر املاک معتبر که دارای مجوزهای لازم برای دفتر املاک می‌باشند، همکاری کنید.

برای مثال در این موضوع کاهش قیمت‌ها می‌توان به موردی در شهرک صدف اشاره کرد که قیمت هر متر آپارتمان از ۱۱ میلیون تومان به ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان کاهش یافته و در موردی دیگر آپارتمان‌های بالای ۵ سال ساخت را نام برد که از متری ۶.۵ به متری ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

کدام مناطق اندیشه بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند؟

بیشترین افزایش قیمت را در شهرک صدف و فاز ۳ اندیشه می‌توان ذکر کرد که در این مناطق به علت وجود امکانات رفاهی و شهرسازی بیشتر نسبت به سایر مناطق اندیشه و همین‌طور وجود آپارتمان‌های تک واحدی با متراژ بالا و امکانات مناسب و فضای سبز بیشتر نسبت به سایر فاز ها و شهرک های اندیشه تهران افزایش قیمت بیشتری را مشاهده کردیم.

به عنوان مثال ویلاهای فاز ۳ با قواره‌های ۳۰۰ متری در دو طبقه و قدمت دو سال ساخت باز ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم رسید که افزایش قیمتی وحشتناک محسوب می‌شد.

آپارتمان‌های شهرک صدف از بیشترین افزایش قیمت در اندیشه بهره‌مند بودند که از متری ۳.۵۰۰ به متری ۱۰ میلیون تومان هم رسیدند.

کمترین افزایش قیمت در کدام مناطق اندیشه مشاهده شد؟

شهرک امید و شهرک مریم مناطقی هستند که به علت کم جمعیت‌تر بودن و وجود قطعه زمین‌های خالی بیشتر و همینطور عدم وجود امکانات شهری در حد بالا با افزایش قیمت پایین‌تری نسبت به بقیه مناطق اندیشه همراه بودند

حال فعلی بازار املاک اندیشه و قیمت‌ها

در حال حاضر یعنی در شهریور ماه سال جاری پس از نزدیک به یک سال تورم شدید و افزایش شدید قیمت‌ها و بعد از آن کاهش قیمت املاک بازار املاک اندیشه حال و هوای آرامی را به خود گرفته و می‌توان گفت که ثبات قیمت بالاخره بر بازار املاک اندیشه حاکم شده است.

می‌توان گفت که این ثبات قیمت موقعییتی مناسب را برای خریداران و فروشندگان املاک و آپارتمان در اندیشه فراهم کرده است که تمامی فروشندگان و خریداران می‌توانند با مراجعه به دفتر املاک مسکن کیان با توجه به نزدیک به دو دهه فعالیت این دفتر املاک و اعتبار این دفتر و مشاوران حرفه ای مسکن کیان معامله‌ای پر سود و آسان را در زمینه املاک تجربه کنند.

وضعیت بازار املاک اندیشه تهران در 6 ماه اول سال 1398

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی