مخالفت شرکتهای آمریکایی با تاکتیک جنگ تجاری ترامپ


مخالفت شرکتهای آمریکایی با تاکتیک جنگ تجاری ترامپ

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی و بررسی نشان می دهد شرکتهای آمریکایی فعال در چین به طور فزاینده ای با راهبرد دولت ترامپ در قبال جنگ تجاری با پکن مخالفت می کنند.

به گزارش بلومبرگ، جدیدترین نظرسنجی و تحقیق انجام شده حاکی است شرکتهای آمریکایی که در خط مقدم جنگ تجاری قرار دارند به طور چشمگیری از راهبرد دولت ترامپ برای افزایش فروش آنها در بازار چین ناامید و دلسرد شده اند.

از 333 شرکتی که در نظرسنجی و تحقیق اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای شرکت کرده اند، 75 درصد اعلام کرده اند که مخالف استفاده آمریکا از تعرفه های تجاری هستند. این رقم سال گذشته به 60 درصد رسیده بود. تنها 14 درصد این شرکتها اعلام کرده اند که از اعمال تعرفه های تجاری ترامپ علیه چین حمایت می کنند.

29 درصد شرکتهای آمریکایی اعلام کرده اند که دولت ترامپ به جای اعمال تعرفه های تجاری باید مذاکره را گسترش دهد و 24 درصد نیز خواستار فشارهای چند ملیتی همراه با اتحادیه اروپا و سایر کشورها علیه چین شده اند.

تنها 7 درصد شرکتهای آمریکایی انتظار دارند که روابط تجاری با چین طی شش ماه آینده بهبود یابد و 36 درصد آنها اعلام کرده اند که شرایط فعلی تا 3 سال آینده به همین منوال ادامه خواهد داشت.

تنها 5 درصد شرکتهای آمریکایی اعلام کرده اند که تعرفه ها موجب افزایش درآمد آنها شده و یک سوم شرکتهای آمریکایی گفته اند که تعرفه ها درآمد آنها را 10 درصد کاهش داده است.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی