زنان مبتلا به اعتیاد از خدمات حرفه‌آموزی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند


زنان مبتلا به اعتیاد از خدمات حرفه‌آموزی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه مرکز شبانه‌روزی بهزیستی از ظرفیت پذیرش 40 زن دارای سوءمصرف موادمخدر برخوردار است، از ارائه خدمات حرفه‌آموزی بهزیستی به آنان خبر داد.

به گزارش ایرنا، صفدر مظفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویت های بهزیستی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان است که این امر باید از طریق حرفهآموزی صورت گیرد و لازم است در این زمینه مراکز همت کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: مرکز نگهداری شبانه روزی آشیانه مهر ویژه زنان دارای سوء مصرف مواد به مدت ۲ سال است که تحت نظارت بهزیستی شروع به فعالیت کرده که در این مرکز علاوه بر نگهداری به صورت شبانه روزی خدماتی نظیر مددکاری و روانشناختی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش مهارتهای زندگی، خدمات پزشکی، تست و آزمایش بیماریهایی عفونی و پیگیری های بعد از درمان صورت می گیرد.

مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه حمایت از زنان دارای مشکل، در واقع صیانت از بنیان خانواده می باشد، گفت: به منظور حمایت از زنان نگهداری شده در مرکز آشیانه مهر، دوره آموزش معرق کاری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و با هدف حرفه آموزی و ورود این افراد به چرخه اشتغال و تولید برگزار می‌شود.

۱۴ هزار و ۲۶۰ مورد خدمت توسط بهزیستی استان کرمانشاه سال گذشته برای مقابله با اعتیاد ارائه شده است.

در سال گذشته، ۳۱۴ معتاد بهبودیافته و آموزش دیده به بانک ها از سوی بهزیستی معرفی شدند که از این تعداد ۳۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات و ایجاد شغل در حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت شدند.

طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۸۰۶۶/۷۴۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس