حمایت مالی بنیاد برکت از 3000 طرح اشتغالزایی در روستاهای گلستان


حمایت مالی بنیاد برکت از 3000 طرح اشتغالزایی در روستاهای گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در گلستان اعلام کرد که این بنیاد در قالب طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزای برکت (سحاب) برای اجرای سه هزار طرح اشتغالزای فردمحور در مناطق روستایی این استان، تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد زارعی سمنگان روز یکشنبه درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس گفت: به جز دو شهرستان سیل‌زده آق قلا و گمیشان که برای هر کدام ۴۰۰ سهمیه طرح اشتغالزایی در نظر گرفته شده، برای هر کدام از ۱۲ شهرستان دیگر استان گلستان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ طرح پیش بینی شده است.

وی افزود: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح اشتغالزای فردمحور در مناطق روستایی که حدود ۱۵۰ روستا در گلستان خواهد بود، بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.

زارعی سمنگان، میانگین ایجاد اشتغال در هر طرح را ۱.۵ نفر مستقیم و ۱.۵ نفر غیر مستقیم اعلام کرد و اظهار داشت: طرح‌های اشتغالزای فردمحور در بخش‌های مختلف از جمله "صنایع دستی، پرورش قارچ، دام سبک، ماکیان و بوقلمون، ماهیان سردآبی، نجاری، تولید کیف و کفش و پوشاک، قالیبافی، گلخانه و آرایشگری" خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور در مناطق روستایی گلستان که سهمیه گنبدکاووس ۲۰۰ طرح در ۱۰ روستا است، ۱۳ تسهیل‌گر در این استان انتخاب شده است که بر اجرای طرح‌ها نظارت خواهند داشت.

مجری طرح‌های اشتغالزای بنیاد برکت در گلستان ادامه داد: این بنیاد از چند سال پیش با رویکرد اجتماعی و اقتصادی برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در استان‌های مختلف کشور به جز گلستان که امسال نخستین سال آن است، ورود کرده و فقط در سال گذشته تعداد ۹۸۰۰ طرح با اشتغال ۳۰ هزار نفر اجرا کرده است.

زارعی سمنگان گفت: برنامه امسال بنیاد برکت در طرح سحاب و اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور در ۶ هزار روستا در کل کشور است که سهم استان گلستان فعلا حدود ۱۵۰ روستا می‌باشد.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های اشتغالزای فردمحور در روستاها ابتدا ظرفیت اشتغال هر روستا و افراد واجد شرایط آن شناسایی شده و پس از دادن برخی آموزش‌ها، پرونده‌ای تشکیل و پس از تایید در کمیته اشتغال بنیاد، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

زارعی سمنگان همچنین از مشارکت بنیاد برکت برای فعال کردن بنگاه‌های تولیدی دارای مشکل نیز خبر داد و گفت: بنیاد در قالب طرح بنگاه‌محور که تاکنون در ۱۱ بنگاه در گلستان ورود کرده، سرمایه لازم را به بنگاه می‌دهد و معادل آن در بنگاه شریک شده و پس از سه تا پنج سال که بنگاه تولیدی روی پای خود ایستاد، با دریافت سهم خود، از ادامه مشارکت خارج می‌شود.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه علی اکبر برآبادی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز درسخنانی تلاش برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار را از مهمترین رویکردهای این معاونت برشمرد و از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید