نظارت پلیس خراسان شمالی بر سرویس مدارس جدی‌تر می‌شود


نظارت پلیس خراسان شمالی بر سرویس مدارس جدی‌تر می‌شود

بجنورد- ایرنا- پلیس خراسان شمالی امسال با جدیت بیشتری بر تردد سرویس مدارس نظارت کرده و در برخورد با رانندگان متخلف و خاطی هیچ اغماضی نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای نخستین بار، سامانه پایش ناوگان دانش آموزی راه اندازی شده است که اطلاعات دانش آموزان، رانندگان و نیز ناوگان حمل و نقل دانش آموزی در آن ثبت می شود.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: حضور مراقب در سرویس های مدارس برای ناوگان با ظرفیت بیش از چهار نفر ضروری است و این افراد، بر سوار و پیاده شدن دانش آموزان از سرویس مدارس نظارت کرده و از آنان مراقبت می کنند.

وی افزود: یکی از آسیب های مشاهده شده در سرویس های مدارس، سوار کردن بیش از ظرفیت سرنشین است که پلیس با این تخلفات به شدت برخورد می کند.

وی اظهار داشت: نصب برچسب «سرویس مدرسه» در ناوگان دانش آموزی، اجباری است و رانندگان این خودروها باید دارای گواهینامه پایه ۲ بوده و کاور مختص رانندگان سرویس مدارس بر تن داشته باشند.

سرهنگ اسپیدکار درباره تردد دانش آموزان به مدرسه با موتورسیکلت، گفت: استفاده از موتورسیکلت توسط دانش آموزانی که به سن قانونی نرسیده و گواهینامه ندارند، تخلف است و البته در این باره از خانواده ها انتظار می رود فرزندان را نسبت به خطرات استفاده غیرقانونی از وسایل نقلیه آگاه سازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی با اشاره به افزایش استفاده نوجوانان و دانش آموزان از موتورسیکلت، گفت: استفاده از این وسیله نقلیه ناایمن یک دغدغه مهم در ترافیک معابر شهری است و در این زمینه در وهله نخست، والدین باید مراقب فرزندان باشند و البته مدیران مدرسه هم از آوردن موتورسیکلت به حیاط مدرسه ممانعت کنند.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۴۰ دانش آموز خراسان شمالی با سرویس مدرسه جابه جا می شدند که از این تعداد حدود ۱۵ هزار دانش آموز شهری و مابقی روستایی بودند.

۱۶۵ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار نفر فرهنگی، تحصیل می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی