علت اصلی بازماندگی از تحصیل در گلستان چیست؟


علت اصلی بازماندگی از تحصیل در گلستان چیست؟

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: بیشترین علت بازماندگی از تحصیل که جامعه هدف ما مطرح می‌کردند، مشکلات مالی است که با اقدامات حمایتی انجام گرفته سعی شده این موضوع به حداقل برسد.

به گزارش ایسنا، اسکندر اسکندری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ یکی از خدمات کمیته امداد به جامعه هدف آن، مسائل فرهنگی است که ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری در این بخش است.

وی بیان کرد: در یکی دو سال اخیر هم‌افزایی خوبی بین کمیته امداد و آموزش‌وپرورش برای به حداقل رساندن تعداد کودکان بازمانده از تحصیل شکل‌گرفته است.

اسکندری بابیان اینکه 140 هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: با همکاری آموزش‌وپرورش، افراد تحت پوششی که در رنج تحصیل هستند و در مدارس ثبت‌نام نکردند را شناسایی می‌کنیم. مددکارهایی را در نظر گرفتیم که موظف‌اند به وضعیت تحصیلی جامعه هدفی که برای آن‌ها مشخص‌شده رسیدگی کنند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان خاطرنشان کرد: مددکاران زمینه را برای ادامه تحصیل دانش‌آموز فراهم می‌کنند و یا آن‌ها را به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته 12 هزار و 700 دانش‌آموز را شناسایی کردیم درحالی‌که در گذشته تنها 8 تا 9 هزار دانش‌آموز که خود خانواده‌ها مراجعه می‌کردند را شناسایی و به آن‌ها خدمات تحصیلی ارائه می‌کردیم اما در یکی دو سال اخیر با همکاری آموزش‌وپرورش، افرادی که در گذشته مجهول بودند را هم شناسایی کردیم و خدمات تحصیلی را با همراهی حامیان به آن‌ها ارائه می‌کنیم. البته علت بازماندگی از تحصیل صرفا مشکلات مالی نیست و ما سعی داریم اگر مسائل مالی باعث این کار شده، تا حد امکان آن را برطرف کنیم.

اسکندری با تأکید بر اینکه این اقدامات در راستای به حداقل رساندن زمینه بازماندگی از تحصیل انجام می‌شود، گفت: برخی از کودکان به دلیل بعد مسافت زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر، برای آن‌ها زیاد فراهم نیست. این کودکان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت می‌شوند و تمامی هزینه‌های کلاس و حتی هزینه ایاب و ذهاب را هم پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی