پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال‌و‌بختیاری


پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال‌و‌بختیاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از اتمام طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان خبر داد.

پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال‌و‌بختیاری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌و‌بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که از اول محرم در ۴۰ بقعه متبرکه و امامزادگان استان آغاز شده بود، همزمان با ۱۲ محرم‌الحرام به کار خود پایان داد.

وی افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال نیز با شعار اصلی شهادت افتخار ماست با برگزاری ویژه‌برنامه‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا شد.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های این طرح معرفی و اظهار کرد: در اجرای این طرح خیمه‌های معرفت مورد استقبال بی‌نظیر زائران و عزاداران و اقشار مردم قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف استان با بیان این‌که در اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ۱۴ مبلغ از قم برای پاسخگویی در خیمه‌های معرفت همکاری کردند، بیان کرد: در این خیمه‌ها روحانیان استان نیز مشارکت داشتند. روحانیان در خیمه‌های معرفت به سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب و تبلیغ مراجعه‌کنندگان پاسخ دادند که متولیان موقوفات نیز با این برنامه‌ها همراهی کردند.

وی بیان کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین، سوگواری شیرخوارگان حسینی و ویژه‌برنامه نوجوانان حسینی «احلی من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، برنامه ویژه سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع) از جمله دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان بود.

حجت‌الاسلام امیری تأکید کرد: طرح شمیم حسینی از دیگر طرح‌های برگزار شده در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی بود که این‌ نمایشگاه طی سه روز در محل آستان امامزادگان دو خاتون شهرکرد برپا و به ۱۰۰ هیئت مذهبی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کمک شد.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: زائران و عزاداران حسینی نیز در مناسبت‌های مختلف از برنامه‌های مختلف طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه وقف و عاشورا دو نماد ناگسستنی هستند و حضرت امام حسین(ع) زمین کربلا را خریدند و وقف زائران کربلا کردند، گفت: مسئله مهم وقف از زمان ورود امام حسین(ع) به خاک کربلا آغاز شده است و تا امروز میراث‌داری از آن ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: واقفان آگاه جامعه ما با هدایت و راهنمایی بزرگان دین دریافته‏‌اند که عاشورا به مثابه جوهر پویاییِ دین و مایه اصلی قوام و ماندگاری آن است، از این ‏رو برپا داشتن پرچم عزای امام حسین(ع) و احیای مکتب عاشورا از طریق وقف اموال و املاک و یا هر طریق دیگر برای برافراشته ‏داشتن پرچم توحید و مکتب رهایی‌بخش اسلام تلاش کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران با عاشورای حسینی پیوندی عمیق دارد و مبنای انقلاب اسلامی است، استمرار و ثمره عاشورا انقلاب اسلامی است، رهبر ما هم یک رهبر عاشورایی، انقلابی و استکبارستیز و تربیت‌یافته مکتب عاشوراست.

حجت‌الاسلام امیری در پایان گفت: گستره اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم لغایت آخر صفر طی سه سطح انجام می‌گیرد که نقطه عطف این طرح ۱۲ روز ابتدایی ماه محرم و ایام اربعین حسینی بود، مرحله بعدی این برنامه در طول دهه دوم و سوم و دهه آخر ماه صفر نیز در امامزادگان استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام