137 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در خراسان رضوی معرفی شد


137 فرصت سرمایه گذاری گردشگری در خراسان رضوی معرفی شد

مشهد- ایرنا- 137 فرصت سرمایه گذاری گردشگری جدید در سطح خراسان رضوی شناسایی و به منظور جذب سرمایه گذاران معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیرامون این موضوع، هدف معرفی فرصتهای جدید را جلب حضور و نقش آفرینی پررنگتر فعالان بخش خصوصی اعلام و بیان کرد: پیش بینی می شود بهره گیری بهینه از ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شده در خراسان رضوی نیازمند تحقق ۱۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در آنها است.

محمدصادق براتی افزود: بخش دولتی نیز در همین چارچوب موظف به تامین زیرساختها در محدوده ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری شناسایی و معرفی شده استان است. بر این اساس بخش دولتی می بایست ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نماید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این نقاط طی دو سال آینده هدفگذاری شده است. امیدواریم با تحقق این امر شاهد افزایش مدت ماندگاری مسافران، افزایش شمار گردشگران ورودی و نیز رفاه حال بیشتر مسافران و زائران در خراسان رضوی باشیم .

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مثلث اقتصادی فرهنگی در این استان امید می رود چهره خراسان رضوی از منظر گردشگری متحول شود لذا در همین راستا در ۱۲۰ نقطه خراسان رضوی ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری شناسایی و جهت حضور و فعالیت سرمایه گذاران مطرح شده اند.

"الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" طرح پیشنهادی علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به عنوان برنامه عملیاتی وی در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان است. اجرای این طرح با تقسیم خراسان رضوی به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) پیگیری و در این چارچوب تاکنون حدود ۶۰ تفاهمنامه اقتصادی با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی خراسان رضوی به عنوان 'معین' امضا شده است.
وی افزود: فرصتهای سرمایه گذاری به صورت مکتوب به معینهای اقتصادی در سطح خراسان رضوی معرفی شده اند. ۹۰ معین اقتصادی در سطح این استان موظف به معرفی فرصتها و جذب سرمایه گذار برای مشارکت در آنها هستند.

براتی ادامه داد: با هدف کسب نتیجه مطلوب و جذب بهتر و بیشتر سرمایه گذاران همچنین "همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری بخش گردشگری خراسان رضوی" مهر ماه باحضور نمایندگانی از استانهای مختلف کشور در مشهد برپا می شود.

وی همچنین گفت: خراسان رضوی وجود مضجع مبارک حضرت امام رضا(ع) و نیز برخورداری از آثار تاریخی، فرهنگی، مراکز تفریحی و جاذبه های متنوع گردشگری قابلیت جذب سالانه میلیونها گردشگر و زائر را دارد.

استان شش میلیون ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار کیلومترمربع مساحت سالانه میزبان افزون بر ۳۱ میلیون زائر و مسافر داخلی و خارجی و مقصد حدود نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران است.

مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان افزون بر ۲۵۰ هزار نفر گنجایش اقامت موقت و دائم سالانه دارد.

تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تعداد شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ مورد میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول هستند. در مجموع خراسان رضوی حدود ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.

این استان همچنین با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی نیز در خراسان رضوی زیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‌کنند.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی