فدراسیون تکواندو آذربایجان صاحب ندارد


فدراسیون تکواندو آذربایجان صاحب ندارد

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: بعد از عدم دریافت 11 ماه حقوق با فدراسیون تکواندو آذربایجان درگیر هستم و به همین دلیل بازیکن این کشور را هدایت نکردم.

به گزارش مشرق، دومین مرحله مسابقات گرندپری تکواندو در حالی از روز جمعه 22 شهریورماه در چیبا ژاپن آغاز شده که تیم ملی تکواندو آذربایجان پس از غیبت در مرحله نخست این مسابقات و مشکلات مالی ورزش این کشور، مجددا در رقابت‌های گرندپری حاضر شده است. رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی تیم تکواندو آذربایجان در این مسابقات همراه شاگردان خود در ژاپن حاضر شده، اما در روزهای گذشته هیچ کدام از بازیکنان این تیم را هدایت نکرده و فقط از روی سکوی تماشاگران نظاره‌گر مسابقات است.

بیشتر بخوانید:

مهماندوست: روراست بگویم اینجا گیر کرده‌ام

رضا مهماندوست در خصوص عدم هدایت بازیکنان آذربایجان گفت: با توجه به درگیری‌های قبلی، حدود دو ماه است که تمرینی انجام نمی‌دهیم و در حالت قهر هستیم. در حال حاضر به خاطر مسائل مالی که در گذشته در خصوص آنها صحبت کرده بودم با فدراسیون تکواندو آذربایجان درگیر هستم. حدود یازده ماه است که حقوقی نگرفته‌ایم و 3 سال است که هوگوی الکترونیکی، دکتر، فیزیوتراپ و لباس ورزشی نداریم.

وی تصریح کرد: از سال 2018 حدود 20 تورنمنت و حضور در مسابقات گرندپری را لغو کردیم و همین موضوع باعث افت رنکینگ المپیک بازیکنان شده است. شرایط واقعا افتضاح است و روز گذشته حتی یکی از بازیکنان المپیکی دختر ما به خاطر عدم تمرین به سر وزن نرسید. من به خاطر اعتراض به شرایط آذربایجان در مسابقات گرندپری ژاپن اصلا روی صندلی کوچ نشستم و به بچه‌ها تمرین نمی‌دهم.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص آینده خود عنوان کرد: اوضاع تیم ملی آذربایجان کاملا بهم ریخته و اصلا قصد نداشتم در مسابقات ژاپن حضور داشته باشم، اما به خاطر اینکه کمیته المپیک آذربایجان بلیت و هتل گرفته بود از من خواهش کردند در این سفر نیز حضور داشته باشم. با بازگشت به آذربایجان تکلیف خود را روشن خواهم کرد و اگر این بار جواب درستی ندهند از این کشور می‌روم. مشکلات مالی در این مدت روی اعصاب بازیکنان تاثیر گذاشته و باعث شده که بازیکنان ما حتی با یکدیگر صحبت نکنند.

مهماندوست در خصوص کسب مدال برنز سنگین وزن توسط رادیک عیسی‌اف گفت: رادیک فقط به این دلیل مدال گرفت که خود را در لبه تیغ دیده است. او از رنکینگ یک دنیا در حال حاضر به جایگاه ششم و هفتم رسیده است. در این مسابقات رادیک عیسی‌اف و رامین عزیزوف با یکدیگر برخورد کردند و در حالی که رامین در راند نخست دو بر صفر از رادیک جلو بود، به او گفتیم بازی نکند و ادامه ندهد. رامین حتی اگر مدال طلا هم می‌گرفت شانسی برای حضور در المپیک نداشت، اما رادیک هنوز به کسب سهمیه امیدوار است.

وی افزود: به همن خاطر در راند دوم اجازه مبارزه به رامین ندادیم تا رنکینگ رادیک بهتر شود. رادیک بعد از این بازی در دور دوم مقابل لوتالو محمد انگلیسی قرار گرفت که دیگر بازیکن نیست و فقط به خاطر رنکینگی که دارد در مسابقات حاضر می‌شود. رادیک مقابل این تکواندوکار انگلیسی نیز عقب بود، اما در اواخر مسابقه از روی تجربه با دو لگدی که زد برنده شد. تکواندوکار قزاق که همیشه مقابل رادیک بازنده بوده، حریف دور بعدی او بود که باز هم بازنده شد تا مدال رادیک قطعی شود.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران خاطرنشان کرد: در دیدار نیمه‌نهایی نیز مقابل لارین اصلا مبارزه نکرد و تکواندوکار روس وقتی شرایط بازیکن ما را دید با یک مشت و لگد مسابقه را به سود خود پایان داد. جدول رادیک کاملا مناسب بود و به همین دلیل به مدال برنز رسید. تیم ما به دلیل اینکه تمرین نمی کند کاملا نا آماده در مسابقات حاضر شد و با بازگشت به آذربایجان باز هم تمرینی نخواهیم داشت تا ببینیم اوضاع گونه خواهد بود.

مهماندوست با تاکید بر اینکه تا برطرف نشدن مشکلات مالی دیگر بازیکنان آذربایجان را هدایت نخواهد کرد، گفت: نه تنها روز گذشته روی صندلی کوچ نشستم بلکه امروز نیز به خاطر اعتراض به شرایط میلاد بیگی را هدایت نخواهم کرد. آبروی خودم را از سر راه پیدا نکرده‌ام که بخواهم به راحتی آن را از دست بدهم. 5 سال است که آذربایجان هستم، اما هنوز یک کارت اقامت مناسب ندارم که بتوانم یک حساب باز کنم. آذربایجانی‌ها شور کار را درآوردند و کارد به استخوان همه رسیده است.

وی با اشاره به غیبت تیم آذربایجان در مسابقات مرحله سوم گرندپری در بلغارستان، عنوان کرد: اوضاع به قدری در آذربایجان خراب است که کارمند فدراسیون این کشور به دلیل عدم دریافت حقوق، تیم را در مسابقات گرندپری ثبت‌نام نکرده است. با این اتفاق و با وجودی که می‌توانستیم با 8،7 بازیکن در بلغارستان حضور داشته باشیم از مسابقات محروم شدیم. فدراسیون آذربایجان اصلا صاحب ندارد که کسی پیگیری ثبت نام تیم در مسابقات گرندپری بلغارستان را می‌کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان افزود: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام متوجه این موضوع شدم و وقتی پیگیری کردم، کارمند فدراسیون آذربایجان گفت مگر حقوقی گرفتم که کار انجام بدهم. نمی‌دانم شاید این موضوع بهانه بوده و پولی وجود نداشته که ما بخواهیم در بلغارستان حضور پیدا کنیم. از سال گذشته در چهار مرحله گرندپری شرکت نکردیم و روز به روز رنکینگ ما در حال ریزش است.

مهماندوست در پاسخ به این سوال که این شرایط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، به تسنیم گفت: آذربایجانی‌ها فقط یک سال و نیم به تیم رسیدند و بعد از برطرف شدن عطش کسب مدال تیم را رها کردند. با این شرایط بعید می‌دانم که دیگر بتوانم با آذربایجان کار کنم، مگر اینکه شرایط فوق‌العاده‌ای پیش بیاید و مجددا در آستانه المپیک همه چیز متفاوت شود. در این شرایط حتی اگر پول من را نیز بدهند دیگر حاضر به کار نیستم و باید آذربایجانی‌ها عذرخواهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق به گوش رئیس جمهور آذربایجان نرسیده و قطعا در صورتی که از این شرایط اطلاع پیدا کند برخورد خواهد کرد. کمال‌الدین، رئیس فدراسیون تکواندو آذربایجان نفر دوم کشور است و من نمی‌دانم چرا این کارها را می‌کند. بعد از افتخارات تکواندو آذربایجان این افراد پوئن‌های زیادی از دولت گرفتند و در حال حاضر هر گونه که دوست دارند رفتار می‌کنند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان