دولت افغانستان اعلام کرده است: مذاکره و گفتگو با طالبان برای دستیابی به یک توافق صلح، صرفا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ممکن است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام دولت افغانستان گفته است: کابل در حال حاضر فقط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ماه جاری فکر می کند و پس از آن، انعقاد یک توافق مشروع و قابل قبول صلح را در دستور کار قرار می دهد. این اظهار نظر در شرایطی انجام شده که فضایی مبهم در این کشور پس از دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر توقف گفتگوهای صلح با طالبان ایجاد شده است.

هفته گذشته، دونالد ترامپ به صورت ناگهانی از تعلیق گفتگوهای صلح با طالبان خبر داد. دولت افغانستان از جریان گفتگوهای صلح طالبان و آمریکا کنار گذاشته شده بود و این نگرانی وجود داشت که نهایی شدن توافق صلح طالبان و آمریکا منجر به تعویق افتادن انتخابات افغانستان شود.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است: هیچ چیز نمی تواند مانع از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شود. وی افزوده دستیابی به توافق صلح با طالبان فقط پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ممکن است.