یک سازمان حقوقی: 24 معارض سعودی در معرض خطر اعدام/ اعدام بیش از 130 نفر در سال جاری


یک سازمان حقوقی: 24 معارض سعودی در معرض خطر اعدام/ اعدام بیش از 130 نفر در سال جاری

شفقنا- یک گزارش حقوقی نشان داد که مقامات عربستان سعودی از آغاز سال 2019 میلادی تاکنون، 130 نفر را اعدام کرده اند که بیشترشان از مخالفان محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور بوده اند. این در حالی است که 6 نفر از این افراد هنگام بازداشت کودک و نوجوان بوده اند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از […]

یک سازمان حقوقی: 24 معارض سعودی در معرض خطر اعدام/ اعدام بیش از 130 نفر در سال جاری

شفقنا- یک گزارش حقوقی نشان داد که مقامات عربستان سعودی از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون، ۱۳۰ نفر را اعدام کرده اند که بیشترشان از مخالفان محمد بن سلمان ولیعهد جوان این کشور بوده اند. این در حالی است که ۶ نفر از این افراد هنگام بازداشت کودک و نوجوان بوده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، سازمان «مبارزه با مجازات اعدام» در حاشیه جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در گزارش خود عنوان کرد: ۲۴ نفر دیگر در عربستان در معرض خطر اعدام قرار دارند که ۳ نفر از آنها کودک و نوجوان هستند.

این سازمان تشریح کرد: بیشتر کسانی که احکام اعدام در موردشان اجرا شد، مخالفان سیاسی محمد بن سلمان، منتقدان سیاستش و مدافعان حقوق بشر در عربستان بوده اند.

در این سمینار که شماری از حقوقدانان بین المللی و فعالان و مدافعان حقوق بشر در آن مشارکت داشتند، نقض حقوق زندانیان و مخالفان عربستان بررسی شد.

«رودنی دیکسون» وکیل بین المللی و فعال حقوق بشر در این سمینار از سازمان ملل، شورای حقوق بشر و جامعه بین المللی خواست بر ریاض فشار بیاورند تا اعدام مخالفان را متوقف و سیستم قضایی را اصلاح گرداند.

دیسکون گفت: مقامات سعودی مخالفان خود را سرکوب و خانواده های آنها را تهدید می کنند. سلمان العوده روحانی سرشناس سعودی هم جزو این افراد است و با خطر اعدام روبروست. بیشتر بازداشت شدگان در عربستان سعودی از مخالفان و فعالان در زمینه حقوق بشر هستند کو در بین آنها فعالان زنی نیز هست که خواستار صدور مجوز رانندگی برای زنان شده بودند.

نیکسون مقامات سعودی را متهم کرد که از شکنجه جسمی و روانی برای وادار کردن بازداشت شدگان به اعتراف به جرایمی که مرتکب نشده اند، استفاده می کنند و تاکید کرد که باید بر عربستان فشار آورد تا بازداشت شدگان را آزاد کند.

از سوی دیگر خانم «جولیت ویلس» وکیل بین المللی و فعال حقوق بشر خواستار مجازات مسئولان سعودی به دلیل نقض حقوق بشر شد و تاکید کرد: مقامات سعودی تعهدات بین المللی مرتبط با مجازات اعدام را نقض می کنند و باید مسئولان سعودی و اعضای خاندان حاکم این کشور در خصوص مجازات اعدام و اختفای اجساد قربانیان مجازات شوند.

عبدالله العوده فرزند سلمان العوده روحانی سرشناس سعودی که در زندان به سر می برد، در این سمینار گفت: مقامات سعودی به سلمان العوده ۳۷ اتهام جعلی را نسبت داده اند. آنها در سال جاری ۱۳۴ نفر را اعدام کرده اند که ۳۷ نفر از آن ظرف یک روز بوده است.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی