مایکروسافت مشکلات موجود در آپدیت جدید ویندوز 10 را تایید کرد


مایکروسافت مشکلات موجود در آپدیت جدید ویندوز 10 را تایید کرد

آپدیت‌های ویندوز 10، همیشه بدون اشکال نبوده‌اند. البته پیش از این نیز مشاهده شده است که یک به‌روزرسانی جدید ممکن است به جای حل مشکلات، مسایل بیشتری را ایجاد کند. حالا با آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10 (KB4515384)، منوی استارت و قابلیت جستجوی دسکتاپ آن برای برخی از کاربران کار نمی‌کند. مایکروسافت درباره این مشکل اینگونه توضیح داده است که، ما در حال...

آپدیت‌های ویندوز 10، همیشه بدون اشکال نبوده‌اند. البته پیش از این نیز مشاهده شده است که یک به‌روزرسانی جدید ممکن است به جای حل مشکلات، مسایل بیشتری را ایجاد کند. حالا با آخرین به‌روزرسانی ویندوز 10 (KB4515384)، منوی استارت و قابلیت جستجوی دسکتاپ آن برای برخی از کاربران کار نمی‌کند.

مایکروسافت درباره این مشکل اینگونه توضیح داده است که، ما در حال دریافت گزارش‌هایی هستیم مبنی بر اینکه تعداد کمی از کاربران بعد از نصب KB4515384، نتایج موردنظر خود را به‌هنگام استفاده از قابلیت جستجوی دسکتاپ ویندوز دریافت نمی‌کنند و همچنین در حین جستجو، میزان مصرف CPU را در برنامه SearchUI بسیار بالا مشاهده می‌کنند. این مساله فقط در دستگاه‌هایی رخ داده است که در آنها گزینه سرچ وب از طریق قابلیت جستجوی دسکتاپ ویندوز غیرفعال شده است.

مایکروسافت مشکلات موجود در آپدیت جدید ویندوز 10 را تایید کرد

بنابراین، اجرا نشدن منوی استارت و کار نکردن امکان جستجو از طریق دسکتاپ، مشکل بزرگی برای ویندوز 10 به حساب می‌آید. ضمن اینکه افزایش مصرف CPU، موضوع آزاردهنده‌ای است که احتمالا برای بسیاری از کاربران تجربه خوشایندی نبوده است. البته لازم به ذکر است که مشکل جستجوی دسکتاپ ویندوز، در به‌روزرسانی قبلی هم توسط برخی از کاربران مشاهده شده بود. بنابراین ممکن است که این موضوع تا حالا حل شده باشد.

هر چند مایکروسافت می‌گوید که «تعداد کمی از کاربران» با مشکل فوق مواجه شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که مشکل پیش‌آمده، بیشتر شبیه به بریک شدن سیستم است. بنابراین اگر شما هنوز ویندوز خود را آپدیت نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که کمی منتظر بمانید؛ مگر آنکه درباره آنچه که انجام می‌دهید، مطمئن باشید.

با این اوصاف به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت توانسته باشد برای این ماه به‌روزرسانی پایداری عرضه کرده باشد. نکته جالب اینکه، مایکروسافت مشکل مذکور را در اسناد رسمی خود به‌عنوان یک مساله شناخته‌شده برای ویندوز 10 مورد تایید قرار داده است.

در حال‌حاضر هیچ راه‌حلی برای برطرف کردن مشکل ایجاد شده وجود ندارد. اما اخبار بدست آمده حاکی از آن است که دست‌اندرکاران مایکروسافت در حال بررسی موضوع هستند و برای رفع آن، یک به‌روزرسانی جدید را عرضه خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر