عزاداران حسینی در خوی 660 واحد خون اهدا کردند


عزاداران حسینی در خوی 660 واحد خون اهدا کردند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره انتقال خون خوی گفت: 660 عزادار حسینی در این شهرستان طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌ ثابت، خون خود را به بیماران اهدا کردند.

علی فتح‌الله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار ۲۰ درصد بیشتر از اهدای خون طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در بین شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی تنها خوی دارای پایگاه انتقال خون است و خون‌های اهدا شده در این شهر پالایش و جداسازی شده و بر اساس نیازها، به مراکز بیمارستانی شمال استان منتقل می‌شود.

وی در خصوص شرایط اهدای خون بیان کرد: داوطلبان باید بین ۱۸ و ۶۰ سال سن داشته باشند و وزن آنها نیز بیش از ۵۰ کیلوگرم باشد.

رییس اداره انتقال خون خوی با بیان اینکه برخی بیماران مانند بیماران هموفیلی و تالاسمی به‌صورت مستمر نیاز به دریافت خون دارند، گفت: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی دارای زمان نگهداشت مشخصی است، روند اهدای خون باید به‌ صورت مستمر و در طول سال ادامه داشته باشد.

اداره انتقال خون خوی تامین‌کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی از جمله خوی، سلماس، پلدشت، ماکو، چالدران و چایپاره است.

طبق آیینی حسنه برخی از مومنان در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار