میاندوآبی‌ها با «دست‌های مهربان» از دانش‌آموزان نیازمند استقبال کردند


میاندوآبی‌ها با «دست‌های مهربان» از دانش‌آموزان نیازمند استقبال کردند

مهاباد - ایرنا - نخستین همایش «دست‌های مهربان» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت در میاندوآب برگزار شد.

فرماندار میاندوآب عصر روز شنبه در این همایش‌ با بیان اینکه فرهنگ‌ کارهای خیر و مشارکت در امور عمومی در این شهرستان به‌خوبی در بین مردم نهادینه شده‌ است، افزود: همایش «دست‌های مهربان» نیز در واقع نمایش فرهنگ بالای مردم میاندوآب در کمک به همنوعان و نیازمندان است.
مهدی قهرمانی اضافه کرد: این اقدامات خیرخواهانه باید در جامعه بازگو شده تا برای دیگران به یک الگو تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در جامعه افراد نیازمند و بی‌بضاعتی وجود دارند که عزت نفس آنها باعث شده تا کسی از نیازمندی آنها خبر نداشته باشد از این‌رو مردم باید این افراد را شناسایی و با مشارکت خیران مشکلات آنها را تا حد توان رفع سازند.
وی با بیان اینکه خیّر بودن و هزینه کردن سرمایه در یک مسیر درست یک نعمت الهی است، گفت: شهرستان میاندوآب بیشترین مدارس خیرساز را در آذربایجان‌غربی دارد به طوری که تاکنون ۶۴ مدرسه توسط خیران احداث شده‌ است.
فرماندار میاندوآب گفت: به واسطه مشارکت مطلوب خیّران در حوزه آموزشی، مشکلات این حوزه در میاندوآب نسبت به سایر شهرها کمتر است.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در حاشیه این آیین گفت: این برنامه با هدف تامین اقلام ضروری دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند در آستانه بازگشایی مدارس برگزار و در آن برای ۱۵۳ دانش‌آموز در تمامی مقاطع تحصیلی که از قبل توسط آموزش و پرورش شناسایی شده بودند، کیف و لوازم‌تحریر اهدا شد.
بهروز تقی نژاد با اشاره به اینکه برای تهیه لباس فرم و کفش نیز بن‌ خرید به این دانش‌آموزان اهدا شد، افزود: دانش‌آموزان با این بُن‌ها از فروشگاه‌های سطح شهر که از قبل با آنان هماهنگی‌های لازم انجام شده، کفش و لباس فرم مورد نیاز را تهیه می کنند.

وی ارزش ریالی این کمک‌ها را به ازای هر دانش‌آموز چهار میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده و از سوی مدیران مدارس شناسایی شده‌اند.

تا یک هفته دیگر، مدارس آذربایجان غربی نظیر دیگر استان های کشور بازگشایی می شود و تاکنون دهها مورد پویش و همایش در راستای کمک به نیازمندان در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!