پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال و بختیاری


پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اتمام طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در این استان خبر داد.

پایان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی که از اول محرم در ۴۰ بقعه متبرکه و امامزادگان استان آغاز شده بود، همزمان با ۱۲ محرم‌الحرام به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام امیری افزود: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی امسال نیز با شعار اصلی شهادت افتخار ماست با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا شد.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های این طرح معرفی و اظهار کرد: در اجرای این طرح خیمه‌های معرفت مورد استقبال بی‌نظیر زائران و عزاداران و اقشار مردم قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان این که در اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ۱۴ مبلغ از قم برای پاسخگویی در خیمه‌های معرفت همکاری کردند، تصریح کرد: در این خیمه‌ها روحانیان استان نیز مشارکت داشتند.

حجت‌السلام امیری خاطرنشان کرد: روحانیان در خیمه‌های معرفت به سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب و تبلیغ مراجعه کنندگان پاسخ دادند که متولیان موقوفات نیز با این برنامه‌ها همراهی کردند.

وی بیان کرد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین، سوگواری شیرخوارگان حسینی و ویژه‌برنامه نوجوانان حسینی «احلی من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، برنامه ویژه سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان امام حسین(ع) از جمله دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان بود.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه تؤکید کرد: طرح شمیم حسینی از دیگر طرح‌های برگزار شده در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی بود که این‌ نمایشگاه طی سه روز در محل آستان امامزادگان دو خاتون شهرکرد برپا و به ۱۰۰هیئت مذهبی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال کمک شد.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه تصریح کرد: زائران و عزاداران حسینی نیز در مناسبت‌های مختلف از برنامه‌های مختلف طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه وقف و عاشورا دو نماد ناگسستنی هستند و حضرت امام حسین(ع) زمین کربلا را خریدند و وقف زائران کربلا کردند، گفت: مسئله مهم وقف از زمان ورود امام حسین(ع) به خاک کربلا آغاز شده است و تا امروز میراث‌داری از آن ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: واقفان آگاه جامعه ما با هدایت و راهنمایی بزرگان دین دریافته‏‌اند که عاشورا به مثابه جوهر پویاییِ دین و مایه اصلی قوام و ماندگاری آن است، از این ‏رو برپا داشتن پرچم عزای امام حسین(ع) و احیای مکتب عاشورا از طریق وقف اموال و املاک و یا هر طریق دیگر برای برافراشته ‏داشتن پرچم توحید و مکتب رهائی‌بخش اسلام تلاش کردند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با عاشورای حسینی پیوندی عمیق دارد و مبنای انقلاب اسلامی است، استمرار و ثمره عاشورا انقلاب اسلامی است، رهبر ما هم یک رهبر عاشورایی، انقلابی و استکبار ستیز و تربیت یافته مکتب عاشوراست .

حجت‌الاسلام امیری در پایان گفت: گستره اجرای برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم لغایت آخر صفر طی سه سطح انجام می‌گیرد که نقطه عطف این طرح ۱۲ روز ابتدایی ماه محرم و ایام اربعین حسینی بود، مرحله بعدی این برنامه در طول دهه دوم و سوم و دهه آخر ماه صفر نیز در امامزادگان استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زرد زیباترین رنگ دنیاست وقتی بهنوش طباطبایی آن را به تن می‌کند! پیراهن جذاب این بازیگر ...