تمرکز معاونت علمی بر پشتیبانی از شرکت‌هاست/ اختصاص عمده اعتبارات به بذرمایه شرکت‌ها


تمرکز معاونت علمی بر پشتیبانی از شرکت‌هاست/ اختصاص عمده اعتبارات به بذرمایه شرکت‌ها

قادری‌فر گفت: ما در معاونت علمی تلاش می‌کنیم عمده اعتبارات را به موضوعات سرمایه اولیه در شرکت‌های استارت‌آپی اختصاص دهیم.

تمرکز معاونت علمی بر پشتیبانی از شرکت‌هاست/ اختصاص عمده اعتبارات به بذرمایه شرکت‌هااسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده توسط معاونت علمی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که اغلب استارت‌آپ‌ها برای رسیدن به جایگاه مناسب با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تأمین بودجه مناسب برای پیش‌برد کار است.

او ادامه داد: یکی از وظایف مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن حد مطلوب است، موضوعاتی مثل صندوق‌های سیدمانی و تزریق منابع اولیه به صندوق‌های پژوهش و فناوری از جمله اقدامات مهم این سازمان است.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری باید بتوانند آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را داشته باشند؛ پس باید حداکثر بودجه‌ امکان‌پذیر را به آن‌ها برسانیم.

قادری‌فر تصریح کرد: می‌توانیم این اطمینان را به فعالان حوزه بدهیم که به هیچ وجه، مشکلی برای تأمین سرمایه برای شروع کسب‌وکار در کشور نداریم؛ عمده بحث ما با شرکت‌های استارت‌آپی ایده‌های خوب و جدید است که بتواند سرمایه‌گذار را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اتکا به جوانان برای عبور از تحریم‌ها/ بدون دانش هیچ ثروتی ایجاد نخواهد شد

او بیان کرد: ما در معاونت علمی تلاش می‌کنیم عمده اعتبارات خود را به موضوعات سیدمانی، بذرمایه و سرمایه اولیه در شرکت‌های استارت‌آپی اختصاص دهیم تا نیاز استارت‌آپ‌ها برای شروع فعالیت برطرف شود.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به عبارت دیگر از رویکردهایی مثل ایجاد زیرساخت به سمت حمایت از فعالیت‌های فناورانه تغییر مسیر داده‌ایم و خوشبختانه امروز شاهدیم که این مدل تخصیص اعتبارات موفق است و نه‌تنها در کشور با اقبال عمومی مواجه شده است بلکه به الگویی برای منطقه آسیای جنوب غربی و منطقه ما تبدیل شده است.

قادری‌فر اظهار کرد: ما به عنوان بزرگ‌ترین قطب استارت‌آپی در شرق آسیا شناخته می‌شویم و باید برای خفظ این جایگاه و تقویت توان شرکت‌‎های دانش بنیان و استارت آپ‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس