کمپین «تصحیح قرائت سوره فاتحه» در آستان مطهر علوی


کمپین «تصحیح قرائت سوره فاتحه» در آستان مطهر علوی

مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی، کمپین تصحیح قرائت سوره فاتحه را در طول ماه محرم الحرام به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی(ع) کمپینی را به منظور تصحیح قرائت سوره الفاتحه برای زائران داخل رواق های صحن مطهر علوی برپا کرده است تا هیئت های عزاداری در این صحن در طول ماه محرم الحرام از این فرصت برای تصحیح قرائت سوره الفاتحه استفاده کنند.

«امیر کسار» معاون مسئول شعبه محافل قرآنی گفت: شعبه محافل قرآنی در مرکز قرآن کریم در استان مطهر علوی کمپینی را برای تصحیح قرائت سوره الفاتحه و برخی سوره های قرآنی کوچک در طول ماه محرم الحرام برپا کرده است.

کسار افزود: بیش از چهار ایستگاه برای تصحیح داخل صحن مطهر علوی گذاشته شده است. این ایستگاه ها بین مقبره های شیخ «نائینی» و سید «خوئی» و رواق ابی طالب(علیه السلام) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این طرح قرآنی در دو نوبت صبح و شب با مشارکت و همکاری قاریان عراقی اجرا می شود.

در همین حال، «محمد زکی» از اعضای طرح تصحیح، گفت: استادان قرآنی در ابتدا قرائت زائران را می شنوند و سپس اشتباه هایی را که زائران هنگام تلاوت مرتکب می شوند، در برگه های کوچک طراحی شده می نویسند. استادان درباره این اشتباه ها به زائران توضیح می دهند.

زکی افزود: علاوه براین، برخی از احادیث که به فضلیت قرائت قرآن کریم اختصاص دارد، در زیر این برگه های کوچک وجود دارد. در این برگه ها همچنین درباره مخارج حروف که زائران در قرائت آن مرتکب اشتباه شدند، نیز توضیح داده می شود.

مرکز قرآن کریم پیش از این، طرح کمپین تصحیح قرائت سوره فاتحه را سال گذشته راه اندازی کرده بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز