تزریق مداوم خون؛ مهم ترین راه درمان تالاسمی‌


تزریق مداوم خون؛ مهم ترین راه درمان تالاسمی‌

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شایع ترین راه درمان برای انوع مختلف تالاسمی، تزریق سلول‌های قرمز خون است.

‌مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، ‌با بیان اینکه مهم‌ترین راه درمان تالاسمی، تزریق مداوم خون است، اظهار کرد: ‌در صورتی که بیمار در گذشته به اندازه کافی خون دریافت نکرده باشد، لازم است برای بهبود کیفیت زندگی تعداد دفعات دریافت افزایش خون را افزایش دهد.

وی انجام آزمایش خون از نظر کم خوبی و آزمایش بر روی جنین در هفته های نخست بارداری را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به تالاسمی عنوان کرد.

فرشاد با اشاره به اینکه تالاسمی نوعی از اختلالات ژنتیکی در خون است، خاطرنشان کرد: معمولا تالاسمی از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی است به فرزندان به ارث می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی تالاسمی با کم خونی و فقر آهن اشتباه گرفته می شود، اظهار کرد: نخستین گام برای تشخیص این بیماری تعیین موتاسیون است.

وی اضافه کرد: باید بررسی شود که مادر و پدر چه نوع موتاسیونی دارند، برای نمونه کم خونی داسی شکل 300 یا 400 موتاسیون دارد.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زوج هایی که یکی از آن ها مبتلا به تالاسمی است پس از تصمیم به بارداری باید تحت نظر متخصص باشند و آزمایش های مورد نظر از آن ها گرفته شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!