اقامه نماز ظهر عاشورا و توزیع 500 تن آش نذری توسط اعضای کانون «سفیران نور»


اقامه نماز ظهر عاشورا و توزیع 500 تن آش نذری توسط اعضای کانون «سفیران نور»

حجت الاسلام سیوندی با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا و طبخ 500 تن آش نذری در خیمه گاه اباعبدالله الحسین(ع) در دهم محرم، گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا و توزیع 500 تن آش نذری توسط اعضای کانون «سفیران نور» انجام شد.

حجت الاسلام «احسان پیش قدم سیوندی»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به مناسبت فرا رسیدن شب عاشورای حسینی، طبخ آش نذری توسط اعضای کانون فرهنگی «سفیران نور» در خیمه گاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور عزاداران آن حضرت انجام شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سفیران نور» شهر «سیوند» با اشاره به اینکه مراسم طبخ آش سبزی در شب عاشورای حسینی هر ساله برای توزیع بین عزادارن در صبح عاشورا انجام می شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم که هر ساله در شب عاشورای حسینی با حضور «حاج علی جعفری»، پیرغلام حسینی و عاشقان اهل بیت (ع) برپا می شود، کودک و نوجوان، پیر و جوان تا سحرگاه همراه با نوحه خوانی و عزاداری مشغول به طبخ آش نذری می شوند.

امام جماعت مسجد جامع «سیوند» افزود: در پایان مراسم در سحرگاه عاشورا این آش نذری در بی مردم و هیئت های مذهبی شهر سیوند توزیع شد.

حجت الاسلام پیش قدم سیوندی، همچنین با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا مردم و اعضای کانون فرهنگی به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان در کربلا، گفت: نماز ظهر آخر به امامت حجت الاسلام صادقی با حضور پرشور ارادتمندان مکتب اهل بیت (ع) سیوند در خیابان معراج الشهدای این شهر برگزار شد تا در این راستا به ارباب خویش اقتدا کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سفیران نور» شهر «سیوند»، شهر سیوند هدف از برگزاری این مراسم در ظهر عاشورا را تبلیغ و بیان اهداف نهضت حسینی در راستای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بیان و خاطرنشان کرد: اعضای کانون نیز در کنار سایر عزاداران ضمن حضور در صفوف نماز ظهر عاشورا، در برپایی نماز نیز همکاری می کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود