دستور رییس جمهوری برای تسریع در گاز رسانی روستاهای دامغان


دستور رییس جمهوری برای تسریع در گاز رسانی روستاهای دامغان

سمنان- ایرنا- حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ نامه مسوولان استانی و شهرستانی، برای تسریع در اجرای گاز رسانی 16 روستای جنوب دامغان به وزارت نفت دستور داد.

تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند و تنها ۱۶ روستای جنوبی دامغان از این نعمت محروم هستند.
در همین راستا و به منظور رفع محرومیت از مناطق روستایی و توسعه روستاها، مسئولان استانی و شهرستان در نامه‌ای از رئیس جمهوری درخواست کردند تا نسبت به این امر توجه ویژه داشته باشد.
در نامه‌ای به امضای آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی آمده است: در طول سال‌های اخیر، رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی و توسعه گاز رسانی به نقاط شهری و روستایی بوده است و این امر به عنوان یکی از اهداف کلان دولت مطرح می‌شود.
در ادامه نامه عنوان شده است: با توجه به اینکه روستاها یکی از مهم ترین پایگاه‌های تولید مواد حیاتی و رفع نیازهای اساسی جامعه شناخته می شوند، برای ۱۶ روستای دامغان درخواست گاز داریم.
در ادامه نامه بیان شده است که تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند و تنها ۱۶ روستای جنوب دامغان شامل کوه زر، شیمی، کلو، سلم آباد، کوه شاهی، توشاهی، یزدان آباد، رِشم، معلمان، حسینیان، سیَنگ، باغو، سوسَندار، معبد، دیان و نوا، از این نعمت محرم هستند.
این افراد در ادامه متذکر شدند که این روستاها از جمله روستاهای محروم و کویری جنوب دامغان هستند که در بخش امیرآباد قرار دارند.
رئیس جمهوری نیز روزهای اخیر دستور مساعد داده و در همین راستا دستوری به امضای محمود واعظی، مسوول دفتر نهاد ریاست جمهوری با پیوست نامه مذکور، به وزارت نفت ارسال شده است.
در این نامه آمده است: جناب آقای مهندس زنگنه، حسب نظر رئیس جمهوری، در این امر مساعدت کرده و در خدمت رسانی تسریع کنید.
رونوشت این نامه نیز به حسینعلی امیری، معاون امور مجلس و نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندار سمنان و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
شهرستان دامغان ۴۲ هزار اشتراک گاز دارد که از این تعداد ۳۶ هزار اشتراک شهری و بقیه اشتراک روستایی است.
در سرشماری سال ۹۵ مشخص شد شهرستان دامغان ۹۴ هزار و ۱۹۰ نفر جمعیت دارد که ۷۲ هزار و ۹۲۵ نفر جمعیت شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت روستایی است.
این شهرستان دارای ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
۹۸۵۶/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا