تعداد پزشکان متخصص سرپل‌ذهاب جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست


تعداد پزشکان متخصص سرپل‌ذهاب جوابگوی حجم مراجعات مردم نیست

قصرشیرین- ایرنا- مردم سرپل‌ذهاب با وجود فعالیت نزدیک به 20 پزشک متخصص در بخش‌های مختلف بیمارستان شهدای این شهرستان بازهم احساس کمبود می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیمارستان شهدای شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از مراکز درمانی پرمراجعه کننده در غرب استان کرمانشاه است که بیماران بسیاری از مناطق مختلف و شهرستان‌های اطراف نیز برای درمان به آن مراجعه می‌کنند.

در این مرکز درمانی پس از زلزله بخش‌های مختلفی در حوزه خدمات درمانی به بخش‌های سابق آن افزوده شده و می‌توان گفت تعداد متخصصین و خدمات تخصصی آن افزایش مناسبی داشته است اما بسیاری از مردم شهرستان هنوز هم برای خدمات درمانی به مرکز استان مراجعه می‌کنند.
فتاحی یکی از شهروندان سرپل ذهاب در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات درمانی بیمارستان بخصوص در بخش های تخصصی جوابگو نیست و ما مجبوریم به مرکز استان مراجعه کنیم.

وی افزود : بخشی از خدمات تخصصی مانند ام آر آی هنوز هم در سرپل‌ذهاب وجود ندارد و صرف وجود ارتوپد بدون وجود تجهیزات و امکانات مناسب جوابگوی بیماران این بخش نیست.
برخی دیگر نیز به دلیل نداشتن شناخت کافی از پزشکان و برای مراجعه به پزشکان متخصصی که نام و شهرت آنها بیشتر است به مرکز استان می‌روند.

اکبری یکی از افرادی است که مراجعه به پزشکان مشهور مرکز استان را برای انجام امور درمانی خود انتخاب می‌کند به خبرنگار ایرنا می‌گوید: پزشکان متخصصی که در بیمارستان شهرستان فعالیت دارند اکثرا جوان هستند و ما برای خدمات درمانی خود به پزشکان متخصص باتجربه بیشتر که عموما در مرکز استان حضور دارند، مراجعه می‌کنیم.

عده‌ای دیگر وجود پزشکان متخصص در برخی از تخصص‌های مهم را از کمبودهای بیمارستان شهرستان می‌دانند و معتقدند که سرپل ذهاب هم ظرفیت حضور تمام متخصصین را دارد و هم مردم غرب استان با مرکزیت سرپل‌ذهاب شایسته این خدمات هستند و حق طبیعی آنهاست که از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و بهتر بهره‌مند شوند.

برخی از خدمات تخصصی همچون ام آر آی و عکس رنگی امروز در برخی از بیمارستان‌های مرکز استان نیز شاید وجود نداشته باشد و نیازمند ورود بخش خصوصی است که متاسفانه متخصصین این بخش هنوز برای راه اندازی این مراکز در این شهرستان محروم اقدام نکرده اند.

۲۰ پزشک متخصص در سرپل ذهاب فعالیت می کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با مشکلات حوزه درمان این شهرستان گفت: بیمارستان شهرستان به لحاظ خدمات تخصصی درمانی رشد مناسبی نسبت به قبل از زلزله داشته است.

اکبر طهماسبی افزود: امروز هم از نظر تعداد پزشکان متخصص و هم از نظر خدمات تخصصی ارائه شده به مراجعه کنندگان افزایش داشته ایم و درمانگاه بیمارستان فعالیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ پزشک متخصص در درمانگاه بیمارستان مشغول فعالیت هستند و به بیماران خدمات درمانی مختلف ارائه می دهند، گفت: متخصصان داخلی، قلب، زنان، اطفال، بیهوشی، جراحی، ارتوپدی، روانشناسی، عفونی، پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی و طب اورژانس در بخش عمومی و چشم پزشکی و پوست در بخش خصوصی در شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: درمانگاه بیمارستان همه روزه نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای مراجعه کنندگان است و به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهد.

خدمات درمانی بیمارستان هم قابل دفاع است چون نسبت به گذشته و حتی ایام قبل از زلزله رشد چشمگیری هم از نظر تعداد پزشکان و هم از نظر خدمات تخصصی ارائه شده داشته و هم قابل انتقاد است چون در بعضی از بخش ها هنوز هم کمبود دارد و پزشک متخصصی در آن بخش در شهرستان حضور ندارد و یا حضوری موقت است که امیدواریم کمبودهای جزئی که در بخش خدمات درمانی شهرستان وجود دارد هرچه سریعتر برطرف شود.
شهرستان سرپل ذهاب با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

۳۰۳۳/۷۳۹۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟