تعلل شورای شهر فرصت سرمایه گذاری در گرگان را می‌سوزاند


تعلل شورای شهر فرصت سرمایه گذاری در گرگان را می‌سوزاند

گرگان - ایرنا - میلیاردها تومان از املاک و مستغلات متعلق به شهرداری گرگان سال‌ها بلااستفاده مانده و نبود اجماع بین اعضای شورای شهر برای واگذاری اندک املاک دارای متقاضی سرمایه گذاری نیز سبب شده تا فرصت پویایی هر چه بیشتر گرگان در شرایط دشوار اقتصادی فعلی به تاخیر افتاده و یا از بین برود.

هر چند از یک سو میلیاردها تومان املاک شهرداری نظیر رستوران زیتون در ناهارخوران ؛ فرهنگ سرای میدان مفتح و المان میدان بسیج و مغازه چند صدمتری خیابان سرخواجه، ویژگی ها و بستر لازم برای واگذاری به بخش خصوص و امکان سرمایه گذاری و تحرک به اقتصاد شهری را دارد اما در عین حال اتفاق نظر و اجماع عملی بین اعضای شورای شهر برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در این حوزه ها و واگذاری به بخش خصوصی دیده نمی شود.

برخی از اعضای شورای شهر در برنامه های انتخاباتی و حتی نطق های خود شهرداری گرگان را به سبب ناتوانی در جذب سرمایه گذار ملامت و انتقاد می کنند اما به نظر می رسد برای عینیت بخشی به استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی برای سرمایه گذاری برنامه مشخصی وجود ندارد.

یکصد و هشتاد امین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان در شامگاه دیروز شنبه نمونه ای از این کم توجهی ها به فرایند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

در این جلسه لایحه شهرداری گرگان با موضوع واگذاری بازارچه متعلق به این نهاد به مساحت ۲۵۰۰ متر در خیابان مطهری به پارک علم و فناری استان مطرح شد.

بر اساس این لایحه مقرر بود این عرصه به مدت ۷ سال برای احداث کارخانه نوآوری و ایده پردازی برای استفاده از نخبگان استان به این مرکز علمی واگذار شود تا با حمایت مالی معاونت علمی رییس جمهوری سرمایه گذاری حدود ۵۰ میلیارد ریالی در این بخش صورت پذیرد.

در این جلسه پس از ارایه نظر موافقان و مخالفان، بررسی این لایحه به جلسه فوق العاده روز دوشنبه موکول شد.

به گزارش ایرنا برای تحقق این سرمایه گذاری امضای تفاهم نامه بین استانداری گلستان، شهرداری گرگان، پارک علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری الزامی است که با توجه به سفر روز سه شنبه دکتر ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری به استان و فرصت اندک بررسی و تصویب و تایید این لایحه در کمیته انطباق به نظر می رسد شهر گرگان از این فرصت سرمایه گذاری مهم بی نصیب بماند و این بازارچه بلا استفاده در خیابان مطهری نیز به جمع دیگر املاک راکد این شهر افزوده گردد.

سید محمد مرتضوی عضو شورای شهر گرگان و یکی از موافقان این لایحه اظهار داشت : باید از تمامی فرصت و پتانسیل ها برای جذب منابع لازم سرمایه گذاری استفاده کنیم و از فرصت سوزی بپرهیزیم.

شهردار گرگان نیز با توجه به بلا استفاده بودن بازارچه فعلی شهرداری در خیابان مطهری اظهار داشت : بارها تلاش شد تا این ملک به بخش خصوصی و یا دولتی واگذار شود اما همه تلاش های انجام شده بی سرانجام ماند.
عبدالرضا دادبود گفت: در حال حاضر که سرمایه گذار دولتی برای در اختیار گرفتن این ملک وجود دارد نباید از این فرصت ارزشمند براحتی گذر کنیم.

ایجاد ترافیک در منطقه، نداشتن فضای مناسب برای پارکینگ خودروها، نبود ضمانت کافی برای موفقیت پروژه از جمله دلایل مخالفان این لایحه بود.

موافقان این لایحه نیز امکان جذب سرمایه میلیاردی برای یک ملک بلا استفاده، کمک به رونق فناوری و ایده پردازی جوانان، امکان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، جلوگیری از فرار نخبگان، مساعدت های علمی برای حل دغدغه ای مدیریت شهری و کمک به پویایی اقتصاد شهر را از جمله دلایل موافقت خود عنوان کردند.

شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر