حمله به مساجد، باتلاقی که اروپا در آن دست و پا می‌زند


حمله به مساجد، باتلاقی که اروپا در آن دست و پا می‌زند

در بسیاری از رسانه‌های غربی از اسلام به عنوان دشمن ارزش‌های لیبرالیستی و در نزاع با هویت کشورهای اروپایی یاد می‌شود و مساجد به عنوان مکان‌های معرفی می‌شوند که در آنها طرح عملیات‌های تروریستی ریخته می‌شود.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد: سال ها قبل از اینکه واژه اسلام هراسی به واسطه تبلیغات منفی دولت ها و رسانه های غربی خلق شود بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال همزیستی مسالمت آمیز در میان گروه های مختلف در یک جامعه بودند.

لهستان هم مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی در تلاش بود تا راه هایی برای ادغام و همزیستی مسالمت آمیز میان لهستانی ها و جامعه اسلامی در این کشور پیدا کند.

به دلیل خیل عظیم مهاجرت ها از سوریه، عراق و لیبی، جمعیت مسلمان در لهستان در حال رشد بود و محدودیت هایی که اکنون به دلیل اسلام هراسی، مسلمانان را احاطه کرده است، پیش از این وجود نداشت.

مقامات لهستان در آن زمان مجوز ساخت چندین مسجد در این کشور را صادر کردند. در «ورشو»، پایتخت لهستان، پروژه ای برای ساخت یک مرکز فرهنگی که در ابتدا مورد مخالفت گروه های کاتولیک رومی قرار گرفت، آغاز شد و در نهایت این مرکز با هدف ارتباط میان مسلمانان و دیگر اقشار جامعه لهستان ساخته شد.

همچنین، گروه های مسیحی لیبرال و یهودی، همبستگی خود را با مسلمانان برای داشتن حق انجام مناسک دینی شان، اعلام کردند. اما با رشد اسلام هراسی در اروپا ،مسلمانان و مساجد لهستان هم مانند سایر کشورهای اروپایی هدف حملات اسلام هراسانه قرار گرفتند.

مهم آنکه حالا دیگر اسلام هراسی تبدیل به مشکلی است که به این سادگی ها از بین نمی رود و پیدا نکردن یک کلمه مثبت در مورد اسلام در رسانه های غربی شاهدی بر این ادعا است.

در بسیاری از رسانه های غربی اسلام به عنوان دشمن ارزش های لیبرال و در نزاع با هویت کشورهای اروپایی ترسیم می شود و مساجد، مکان هایی معرفی می شوند که در آنها طرح های عملیات تروریستی ریخته می شود.

همین تبلیغات است که گروهی از افراد را تشویق به انجام اقداماتی علیه مسلمانان و مساجد در اروپا می کند.

لهستان هم از این قضیه مستثنی نیست. این کشور که زمانی پذیرای خیل عظیم مهاجران مسلمان بود حالا از جمله کشورهایی است که به شدت از پذیرش مهاجران و پناهجویان به ویژه مسلمانان امتناع می کند.

شعله ور شدن آتش اسلام هراسی در لهستان در نهایت در سال 2017 میلادی منجر به این شد که مسجد و مرکز فرهنگی-اسلامی ورشو که با آن میل و رغبت ساخته شد هدف حمله از سوی گروه های اسلام هراس قرار بگیرد.

در روز 26 نوامبر سال 2017 میلادی، گروهی از اسلام هراسان به مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی در «ورشو»،پایتخت لهستان حمله کرده و شیشه های آن را شکستند. این حمله در بحبوحه افزایش احساسات ضد اسلامی در لهستان صورت گرفت.

بلافاصله پس از این حمله،«کاسیا نارکوویچ» ،محقق اسلام هراسی در دانشگاه «یورک» انگلیس نسبت به افزایش اسلام هراسی در لهستان هشدار داد. نارکوویچ حمله به مسجد ورشو را از نشانه های بارز افزایش اسلام هراسی در لهستان دانست.

آنچه مسلم است این است که کشورهای اروپایی از جمله لهستان که به جای تحقق وعده آزادی و برابری با احترام به حقوق مسلمانان راه ضربه زدن و سرکوب مسلمانان از طریق اسلام هراسی را در پیش گرفته اند، قدم در مسیر اشتباهی گذاشته اند که عواقب آن در نهایت گریبانگیر آنها خواهد شد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟