جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال


جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما جزئیات قرار داد توسعه میدان گازی بلال را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «رضا دهقان» شب گذشته (شنبه 23 شهریور) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره جزئیات قرارداد توسعه میدان گازی بلال با بیان اینکه رویکرد ما در میادین مختلف توسعه‌ای است، گفت: به طور مثال در غرب کارون برداشت نفت خام داریم و هدف گذاری‌های کوتاه و بلند مدت در این باره مدنظر داریم.


معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت با اظهار رضایت در مقوله برداشت از بخش‌های مختلف و به ویژه غرب کارون گفت: برای اینکه بتوانیم در مسیر رقابت باقی بمانیم باید رویکرد توسعه‌ای خود را حفظ و تقویت کنیم.


وی با بیان اینکه مشترک بودن میدان، اقتصاد میدان و پیچیدگی‌های فنی آن از نکات قابل توجه در بررسی هر میدان است، افزود: برای هریک از این میادین برنامه مشخصی در نظر داریم به این ترتیب که حداکثر تا دوسال آینده باید میادین مشترک تعیین تکلیف شوند به این معنی که قراردادها، نحوه توسعه و فعالیت اجرایی میدان‌های غیرفعال از سر گرفته شوند.


معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت درباره میدان فروزان در اشتراک با عربستان سعودی گفت: برای این میدان طرح (ای پی سی) تعریف کرده ایم که این طرح مهندسی، خرید تجهیزات و اجرا را شامل می شود.


دهقان با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید گاز در فاز اول میدان بلال حدود یک میلیارد فوت مکعب در روز است، افزود: میدان بلال جزء میادین مشترک گازی کشور بوده، بنابراین توسعه آن در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل