طوفان هومبرتو، باهاما را درنوردید


طوفان هومبرتو، باهاما را درنوردید

تهران-ایرنا- دو هفته پس از طوفان شدید دوریان، شنبه شب طوفان استوایی هومبرتو باهاما در آمریکای مرکزی را در نوردید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرعت این طوفان ۸۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده شده است.

مرکز ملی ردیابی طوفان در آمریکا (NHC) که مقر آن در میامی قرار دارد، مسیر این طوفان را ۴۸ کیلومتری شرق جزیره آباکو اعلام کرده است، منطقه ای که بیشترین آسیب را در طوفان دوریان تجربه کرد.

آژانس ملی مدیریت بحران باهاما ضمن هشدار نسبت به جاری شدن سیل در مناطق کم ارتفاع، پبش بینی کرد، در اکثر مناطق این کشور، ۵ تا ۱۰ سانتی متر باران ببارد.

این مرکز گزارش داد، شدت طوفان در شمال غرب باهاما شدید نخواهد بود، منطقه ای که ساکنان آن در تلاش هستند پس از ویرانی ناشی از طوفان دوریان، زندگی عادی خود را از سر گیرند، اما ساکنان این مناطق نگرانند، طوفان هومبرتو، روند کمک رسانی به آسیب دیدگان طوفان دو هفته پیش دوریان را کند سازد.

"کارل اسمیت" سخنگوی آژانس ملی مدیریت بحران باهاما در این باره گفت: طوفان هومبرتو احتمالا روند امداد رسانی به آسیب دیدگان طوفان قبلی را کند خواهد کرد، اما طرح های جایگزین در این مورد، در نظر گرفته شده است.

براساس پبش بینی مرکز ملی ردیابی طوفان در آمریکا، یکشنبه شب طوفان هومبرتو شدت گرفته و به گردباد تبدیل خواهد شد، اما این مرکز به ساکنان اطمینان داده است، این گردباد از ساحل باهاما و فلوریدای آمریکا فاصله خواهد داشت.

طوفان دوهفته گذشته دوریان که از آن به عنوان یکی از شدیدترین طوفان های اقیانونس آرام نام می برند، ۵۰ کشته برجای گذاشت که ۴۲ تن از آنها در آباکو و ۸ تن در گرند باهاما جان باختند.

با توجه به این که یکهزار و ۳۰۰ نفر همچنان مفقود هستند، مقام های باهاما بر این باورند که آمار جانباختگان این طوفان احتمالا افزایش یابد.

باهاما، نام کشوری در آمریکای مرکزی و در اقیانوس اطلس است که بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک دارد. این کشور در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا واقع است و 350 هزار نفر جمعیت دارد و پایتخت آن شهر "ناسائو" است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج