تزیین میوه و میوه آرایی یکی از هنرهای زیبا و کاربردی است که به راحتی می توان با یادگیری آن و قبول سفارش در منزل به کسب درآمد پرداخت، از این هنر اغلب برای مناسبت های مختلف از جمله: جشن تولد، شب یلدا، سفره عقد، جشن ها و مراسم های مختلف استفاده می گردد. تزیین کردن میوه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و اغلب با توجه به سایز و نوع میوه سعی می شود بهترین تزیینات انتخاب گردد. یکی از این تزیینات که در تمام طول سال خصوصا شب یلدا طرفداران بیشماری دارد، میوه آرایی هندوانه است که به دلخواه می توان آن را به شکل های زیبا و خاص انجام داد. در ادامه بیشتر با هندوانه های تزیین شده و انواع تزیینات در این زمینه آشنا خواهید شد.

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانه

مدل های میوه آرایی هندوانه آسان و زیبا

برای تزیین کردن هندوانه می توان از روش های مختلفی استفاده نمود که حکاکی روی هندوانه رایج ترین و همینطور پرطرفدارترین تزیین محسوب می گردد. تزیین هندوانه با استفاده از حکاکی را می توان از طرح های ساده و آسان شروع کرد و بعد به سراغ گل های پیچیده تر رفت. از این ایده برای تزیین خربزه و طالبی نیز قبلا استفاده کرده ایم، حال می توانید آن ایده ها را روی هندوانه ها نیز پیاده نمایید. طرح های زیر نمونه هایی از تزیینات ساده هندوانه با روش حکاکی می باشند که بهترین انتخاب برای افراد مبتدی به حساب می آیند.

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانه

بعد از اینکه چندین بار طرح های ساده را انجام دادید، زمان آن می رسد که انتخاب های بهتری داشته باشید، طرح گل رز روی هندوانه را می توان یکی از زیباترین و شیک ترین مدل های حکاکی روی هندوانه دانست که تنها با کمی دقت و توجه و همچنین تمرین می توان آن را انجام داد. اگر قصد تزیین کردن هندوانه برای شب یلدا را دارید، پیشنهاد می کنیم از همین طرح ها برای تزیین کدو حلوایی نیز استفاده کنید و به این صورت سفره شب یلدای بی نظیری بچینید.

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانه

علاوه بر حکاکی روش های ساده تر دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید هندوانه های خود را تزیین کنید، برخی از این مدل ها که در ادامه مشاهده می فرمایید مناسب زمانی هستند که قصد پذیرایی از مهمان ها را با هندوانه دارید و می توانید آنها را با شکل های زیر برش زده و سپس سرو نمایید.

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمدل ساده برش هندوانه

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهتزیین هندوانه به شکل کیک

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهحکاکی ساده روی هندوانه

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهتزیین میوه های شب یلدا

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهتزیین ساده هندوانه برای مهمانی

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهمیوه آرایی ساده و زیبا با هندوانه

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهتزیین هندوانه شیک

میوه آرایی هندوانه ساده برای شب یلدا و مدل های تزیین هندوانهتزیین میوه شب یلدا

توجه داشته باشید که برای میوه آرایی هندوانه بهتر است به سراغ هندوانه هایی بروید که بیش از حد رسیده و له نباشند تا بتوانید به راحتی آنها را برش زده و نتیجه مطلوب را بگیرید. حال اگر مدل هایی که مشاهده نمودید مورد پسندتان واقع شده اند، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آموزش های مربوط به این تزیینات و همچنین مشاهده مدل های تزیین میوه های مختلف به بخش میوه آرایی مراجعه کرده و نهایت استفاده را از مطالب ارائه شده مجله هنر در خانه ببرید.